BE6 II rev.1.2 + HPT370 - upg. BIOS

Autor: RobertP (robertp_at_pkobp.bci.krakow.pl)
Data: Fri 01 Sep 2000 - 00:32:20 MET DST

Witam

Robilem upgrade BIOSU plyty na wersje SV wraz z BIOS-em do HPT370 v.1.02
(RAID) i w zwiazku z tym mam pare pytan :

1. W tej chwili jak odpalam komputer to nie pokazuje mi sie BIOS do
HPT370,
    chyba, ze ustawie w BIOS-ie plyty gl. "First Boot Device" na "Future
ATA"
    (tylko wtedy sie pojawia), kiedy jest np. jako "Second boot Device"
lub wogole
    nie jest ustawiony do bootowania to nie pojawia sie nic podczas
startu (tak jakby
    byl wylaczony), a kontroler HPT370 dziala (WIN98SE znalazl go jako
nowe
    urzadzenie po upgrade BIOS-u, zainstalowal sterowniki 1.02 i dyski
do niego
    podpiete chodza OK).
   Co jest grane, przedtem bez wzgledu na ustawienia w BIOS-ie dotyczace

   bootowania BIOS kontrolera wyswietlal sie, moze tak ma byc w tej
nowej
   wersji ?

2. Obecnie jak podpialem dyski ATA66 do HPT370 to kontroler znalazl mi
je, ale
    zamiast UDMA 4 po wejsciu do BIOS-u kontrolera bylo przy kazdym z
nich PIO 0
    (musialem zmienic recznie na UDMA 4). Przedtem jak znajdowal dyski
    automatycznie bylo UDMA 4.

3. Mam zainstalowany benchmark do dyskow HDTACH v.2.61 i teraz jak
    probuje zrobic test dyskow podpietych do HPT370 to wyskakuje
komunikat
    "No media in drive, load media, quit HD Tach, and start again", moze
ktos wie o
    co chodzi ?.
    A z wersja Hd Tach 2.52 dziala ....

4. Z tego co sie dowiedzialem to BIOS, ktory wgralem do HPT370 v.102
jest
    wersja z obsluga RAID, poprzednia wersja 095b, byla bez. Czy aby
wgralem
   dobry BIOS do HPT370, czym sie rozni BIOS z RAID od tego bez ???

5. Czy mozna uaktualnic sam BIOS do HPT370 (ten ktory wgrywalem
uaktualnil
    sie razem z upgradem BIOS do plyty gl.), jesli tak to jak to zrobic
?.

Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi

Pozdrawiam