NAGRYWARKI RW: trwałość, gwarancja, cena

Autor: Jarosław Kamper (jarekkam_at_alpha.net.pl)
Data: Wed 30 Aug 2000 - 18:11:26 MET DST

Witam
Zastanawiam się nad zakupem nagrywarki do użytku domowego i interesuje
mnie ich trwałość jak i długość gwarancji: czy jakiś producent daje więcej
niż 12 miesięcy? Co byście polecili? Moje wymagania:
- współpraca z linuxem,
- RW min x4,
- wysoka trwałość/niezawodność,
- umiarkowanie niska cena - max efekt za niewielkie pieniądze ;)
Podejrzewam, że jej obciążenie nie będzie przekraczało 50-100/rok - stąd
wymagana trwałość (pogwarancyjna).
Obciążenie RW planuję bardzo duże - ma częściowo zastąpić brak miejsca na
hdd - stąd trwałość. Jednakże nie będzie wykorzystywana raczej do
dogrywania (AFAIK linux sobie nie radzi z multisession). Czyli nagranie
płytki np. 100MB, zmazanie, nagranie 200MB, zmazanie, itd ;)
Słyszałem o Creative RW8432 - nie znam jej parametrów (prawdopodobnie
8x4x32 - zgadłem?), ale słyszałem, że to OEM Plextora, zgadza się? Czy ten
OEM różnie ją od Plextora brakiem płytki/wyrafinowanego_softu (zbędny w
linuxie)??? Czy ta nagrywarka jest godna polecenia (na równi z Plextorem)?
A może jakąś inną byście polecili (najlepiej IDE, ale ewentualnie...)?
(BTW: ten Creative to SCSI czy IDE???)
Pozdrawiam
P.S. Wymagania są posortowane priorytetowo (cena na końcu) ;)

--
Jarosław Kamper     jarekkam_at_alpha.net.pl     http://kki.net.pl/~jarekkam
A na polipie - Dariusz "czyt. EXPERT" napisał pierwszą mądrą rzecz w swym