Re: NAGRYWARKI RW: trwałość, gwarancja, cena

Autor: Dawid \ (progrocker_at_priv4.onet.pl)
Data: Thu 31 Aug 2000 - 12:43:47 MET DST

"Jarosław Kamper" <jarekkam_at_alpha.net.pl> wrote in message news:

> Moje wymagania: współpraca z linuxem,

a więc przedewszystkim SCSI - zaraz ktoś pewnie powie, że IDE też
ruszą, ale ja na to - po co się niepotrzebnie wk.... SCSI pójdzie
zawsze (o ile sterownik jest prawdziwy, a nie hybrydowy)

> - RW min x4,
> - wysoka trwałość/niezawodność,
> - umiarkowanie niska cena - max efekt za niewielkie pieniądze ;)

a więc stosunek jakości do ceny.... no to nie może być najtańsze...
stawiam na Plextora (znajomy wypala średnio 20-30 płytek na
miesiąc) - jeśłi więc będziesz wypalał niewielką ilość - nagrywarka
powinna wytrzymać lata (no chyba, że będziesz miał pecha - statystyka
jest nieubłagana)

> Obciążenie RW planuję bardzo duże - ma częściowo zastąpić brak
> miejsca na hdd - stąd trwałość.

to już zależy od płytki - z tego co mówił mi brat, który stosuje coś
takiego - przed każdą poważną zmianą konfiguracji wypala
backup systemu - wypalił jedną płytkę tak z 50-60 razy i twierdzi, że
od pewnego czasu spada efektywna szybkość nagrywania (obserwując dane
wyświetlane w NERO) co sugeruje zużywanie się płytki...

> A może jakąś inną byście polecili (najlepiej IDE, ale
> ewentualnie...)?

Jeszcze raz podkreślam: jeśli linux to tylko SCSI - większość
oprogramowania jakie widziałem na LINa domyślnie pracuje z każdą na
SCSI (poprzez SCSIdirect), ale do IDE już potrzebuje specjalnych
preferencji, grzebania itd...

To podobnie jak ze skanerami - da się zmusić niektóre skanery do pracy
pod linem, ale to czasami mordęga, podczas gdy skanery na scsi są
"standardowe" i obsługiwane przez każdy soft.

Grendel