Re: NAGRYWARKI RW: trwałość, gwarancja, cena

Autor: AlbaLonga (albalonga_at_kki.net.pl)
Data: Thu 31 Aug 2000 - 00:25:45 MET DST

Użytkownik Jarosław Kamper <jarekkam_at_alpha.net.pl> w wiadomości do grup dysk
usyjnych napisał:slrn8qqche.72.jarekkam_at_jaras.jaras...
> Witam
> Zastanawiam się nad zakupem nagrywarki do użytku domowego i interesuje
> mnie ich trwałość jak i długość gwarancji: czy jakiś producent daje więcej
> niż 12 miesięcy? Co byście polecili? Moje wymagania:
> - współpraca z linuxem,
> - RW min x4,
> - wysoka trwałość/niezawodność,
> - umiarkowanie niska cena - max efekt za niewielkie pieniądze ;)
> Podejrzewam, że jej obciążenie nie będzie przekraczało 50-100/rok - stąd
> wymagana trwałość (pogwarancyjna).
> [...]

Njlepsze RW (subiektywnie) - Verbatim, Sony(ale te radzę wcześniej wypróbowa
ć w napędzie CD jak tam z otczytem). Zdecydowanie odradzam Esperantzy. Ricoh
y mają czasami duże problemy z botowaniem.

Jeżeli chodzi o nagrywarkę to w trosce o fundusze kup (jeśli gdzieś znajdzie
sz Yamahe 4416). Tania (500zł) a tobie chyba starczy. Stanowczo odradzam spr
zęt używany - w tym przypadku za dużo zależy od sposobu użytkowania sprzętu.
Wg. mnie nagrywarka bezawaryjnie powinna działać 2-4 lata (Yamaha) przy 30
 - 500 płytkach rocznie