Re: jak uszkodzic nagrywarke ?

Autor: PAMPA (prachwal_at_tytan.umcs.lublin.pl)
Data: Sun 27 Aug 2000 - 23:04:54 MET DST

_Zapalniczką piezoelektryczna_, czegoś takiego używa kumpel w serwisie
jak ma problemy ze sprzętem typu karta graficzna lub pamieć wątpliwej
jakości, a hurtownia by tego niełykneła. Po takim potraktowaniu scalak
ma przebicia wszędzi i napewno nie zadziała. Można też mocno zamrozić i
szybko odmrozić np. na słoneczku taki proces może spowodować
mikropęknięcia druku niewidoczne gołym okiem choc ta metoda jest
polecana dla dysków twardych. Niepolecam natomiast metod siłowych typu
12V w gniazdo IDE - bo zobaczysz jak scalaki ci od druku odskakują z
dymem, wiem bo widziałem jak koleś potraktował raz kiedyś w taki sposób
kartę graficzna. Tak myślę można też owinąć elektronikę dysku folją
aluminiową a masę podpiąć do jakiegoś żelastwa i potraktować folje
napieciem z maski kineskopu (średnio 12-25 kV) po takim zabiegu nic nie
ma prawa działać, a folia powinna zabezpieczyć przed przypadkowym
przeskiem iskry (pozostają ślady).

PAMPA

ps. wyżej wymienione metody opisuje trochę rozlaźle, ale niepolecam gdyż
możnasię "Spażyć"