Re: Znowu nagrywarka.

Autor: Lodek (mcsoft_at_mcsoft.stopklatka.pl)
Data: Sat 26 Aug 2000 - 21:37:24 MET DST

MeW_at_sH <mewash_at_bbs.chip.pl> napisał(a) w artykule
> To znowu ja i znowu w sprawie nagrywarki. Przegladnalem kilka testow
> przeroznych gazetach, zapoznalem sie z parametrami technicznymi i
> zastanawiam sie nad LG CED 8080B i PLEXTOREM PX W1210 TA.

Ja mam właśnie tę nagrywarkę LG i w sumie jestem bardzo zadowolony (mam
ją od około pół roku i nagrałem około 30 płyt, to nie dużo - prawda).
Chodzi u mnie pod Win95. Inna sprawa, że Plextor to pewnie lepsza firma
i pewnie warte jest to
swojej ceny. W firmie gdzie pracowałem mieliśmy właśnie Plextory SCSI i
sprawowały się znakomicie - tam były używane zarówno pod NT, jak i pod
Win98.

> Ten drugi jednak
> troche poraza mnie cena :^( BTW: co by mi dalo gdybym kupil wypalare
> pracujaca na SCSI? Slyszalem ze pracowalaby szybciej.

No, nagrywać szybciej to ona nie będzie napewno. (To znaczy 8 speedowa
nagrywarka nie będzie nagrywać szybciej od innej 8 speedowej
nagrywarki). Natomiast jest faktem, że kiedy się nagrywa nagrywarką
IDE, to najlepiej po prostu w czasie nagrywania nie robić niczego
specjalnego, można sobie np. pograć w sapera. W "kierki" lepiej nie,
kiedyś prawie zwaliłem płytkę, bo mshearts zaczęło szukać w
sieci partnetrów do gry i zapełnienie bufora mi na
chwilę spadło do 9% czy coś takiego. Pod SCSI jakoś niespecjalnie
sprawdzałem, ale pewnie system może być w miarę normalnie używany do
pracy w czasie nagrywania.

> Czy zyskalbym cos
> jeszcze? Z dotychczasowego uzytkowania mam raczej negatywne
doswiadczenia.
> Moj skaner pracuje na SCSI i czesto sie wiesza.

No, ale to jest raczej problem ze skanerem lub z kontrolerem SCSI, a
nie ogólna zasada na temat SCSI, nie?

> Czy z wypalara mogloby byc
> podobnie?

Może, ale nie musi. Pracowałem z nagrywarką Plextor SCSI i działała
bardzo dobrze.

--
Pozdrawiam,
Piotr "Lodek" Hosowicz