Re: Ktory prog. potrafi nagrac DAO.

Autor: Michał Kozusznik (mxm_crd_at_student.uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 25 Aug 2000 - 12:15:27 MET DST

> Wszystkie, za wyjątkiem pierwszego - _przed_ pierwszym utworem muszą być
> 2s ciszy.

To prawda. Ale on sam (w kazdym razie w wer. 5.x) to zamieni podczas
wypalania (ze stosownym komunikatem)

> Nie sprawdzałem nero 5.x.x.x, ale w 4 przy takim nagraniu między
> utworami pojawiał się cichy trzask.

Tego nie sprawdzalem. Ale wiem czego to jest przyczyna. Dlugosc wave'a (bez
naglowka - a wiec samego sampla) musi byc wielokrotnoscia dlugosci bloku -
czyli 2352 bajtow. Jesli bedzie za malo to program wstawi tam cisze lub
smieci (w zaleznosci od programu - niestety najczesciej smieci). Te ostatni
powoduja ten lekki trzask. A skad sie biora inne dlugosci plikow niz w
oryginale? Z niedokladnosci w sciaganiu roznymi programami. Czasami niektore
dodaja po krotkiej ciszy przed czy po utworze. Poza tym proces DAE nie
posiada korekcji bledow wiec moze sie zdarzyc ze jakies bajty sa zgubione
etc...

Przy okazji: Jaki najlepiej program wybrac do zlozenia plyty na ktorej
utwory beda sie przenikaly i nie bedzie miedzy nimi odstepow? Zajmuje sie
muzyka i koncze mixowac utwory na swoja druga plyte. Pozostanie tylko
polaczenie ich w calosc na CD.

--
*** Michał Kożusznik *** MaXyM/PicSaintLoop ***
***           muzyka *** Taekwon-do         ***