Re: NU skasował mi partycję - HELP !

Autor: Piotr Szczesnik (szczesnik_at_usa.com)
Data: Fri 25 Aug 2000 - 02:33:53 MET DST

>3. Musze zmniejszyć 1 partycję - robię to za pomocą Partition Magic 5.0.
>Robi, robi i nagle procenty stają, a dysk dalej przenosi dane (dobrał się do
>37 000 plików cache z IE). Po godzinie nie posunęło się nawet o 1%. Robię
>RESET.

I to jest podstawowy błąd. Jak pomiętam to powinien być przycisk
'Cancel' w okienku pokazującym stan zaawansowania, chyba że to było
robione w trybie tekstowym. Warto było poczekać. I na przyszłość
lepiej nie robić bardzo dyżych partycji (domyślam się, że taka była
zrobiona). Lepiej jest mieć kilka rozsądnej wielkości podzielone
tematycznie i np. na jednej trzymać tylko dane. Mniejsze dyski
szybciej się skanuje i defragmentuje.

>4. Partycja, którą zmniejszałem jest niewidoczna, Partition Magic pokazuje
>ją na żółto, rozmiar już mniejszy.

Przad zmianą rozmiaru partycji było by dobrze zrobić scandisk a potem
defarg a na koniec kopię zapasową, ale tego prawie nikt nie robi i
póżniej są niemiłe konsekwencje.

>5. Postanawiam zapuścić Norton Utility 2000. NU odzyskuje mi 80% plików z
>zepsutej partycji i naprawia tablicę partycji tak, że giną 2 pozostałe
>partycje Extended (PM pokazuje po prostu wolne miejsce).

NU powinien zapytać się czy zachować stan sprzed zmian na dyskietce.
Przy takich operacjach jest to bardzo istotne.

--
=--------   /__//_  /     ---------- mailto:szczesnik_at_usa.com ------=