Re: SOYO

Autor: Dexter (dexter_at_astercity.net)
Data: Sat 19 Aug 2000 - 07:45:18 MET DST

> Mam kilka kompow na plytach Soyo SY-6IEB i dzieje sie cos niedobrego.
Jakis
> [...]
> pierwszym razem NIKT NIE ZAUWAZYL SPUCHNIETYCH KONDENSATOROW!!!!!!
>
> No i niestety dzis sytuacja powtorzyla sie. Identyczne objawy i po
> rozebraniu kompa odrazu rzucily mi sie kondensatorki :))))
>
> Czy ktos spotkal sie z czyms takim???!!!!
> Od czego takie rzeczy sie dzieja. Czyzby przetwornica szwankowala?
>
> Nadmieniam iz w czasie eksploatacji od listopada zeszlego roku (czyli ok 9
> miesiecy) nic sie nie dzialo z komputerami. Caly czas chodzily bez wymiany
> czegokolwiek.
>
> Czy nie wytrzymuja tempa - internet caffe :)))))

Jeżeli elektronika Ci nie jest obca to powinieneś wiedzieć że takie objawy
wynikają z przegrzanych kondensatorów. Pod wpływem zbyt dużego napięcia
kondensator sie nagrzewa i elektrolit zaczyna gazować. Pod wpływem ciśnienia
poprostu rozsadza kondensator (otwiera się).
Pozdro
Dexter
www.astercity.net/~dexter