Re: SB 128 vs gierki DOS-owe

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Fri 11 Aug 2000 - 16:06:36 MET DST

On Thu, 10 Aug 2000, Karol Michalak wrote:
[...]
>+ > W efekcie program (najczęściej gra) który (z powodu optymalizacji
>+ > ukierunkowanej "na szybkość") "lepiej wie" jak obsługiwać przerwania
>+ > od karty muzycznej widzi *dokładnie* odpowiednik SB 16 na ISA.
>+ > Program, który sam steruje przerwaniami z ISA niekoniecznie "umie"
>+ > obsłużyć PNP -;) :]
>+
>+ No dobra, ale przecież były SB i klony PnP i wszystko bez problemu
>+ działało.

 Powoli. Były SB i klony SB *na ISA* i wszystko... -:)
 Na ISA nie ma PNP - karta ma ustawione IRQ, drut od tego
IRQ "idzie" do kontrolera przerwań.
 Program może ustawiać/przechwytywać właściwości karty *i kontrolera*.

>+ Ponadto co programowi do PnP, Przecież to BIOS ustawia zasoby
>+ takiej karty i programowi nic do tego. Tak samo jakbym ustawiał zworkami
>+ albo karta nie miała możliwości zmiany zasobów.

 Jakoś tak nie jestem przekonany... Obsługa przerwań na PCI się chyba
nieco różni (nie mam opisu pod ręką !). Może to być jakiś drobiazg
typu "tylko impuls"/"ciągłe przerwanie" (na ISA każde IRQ karta MOŻE
wystawić przerwanie - i zostawić wystawione; coś nie jestem pewien,
ale chyba na PCI może wystawić tylko CYKL przerwania ! O ile
się nie mylę - to program który bazuje na tym, że IRQ jest wystawione
do momentu, aż go nie zdejmie ma problem: nie ma czego zdjąć !).

>+ >[...] i niekoniecznie da się
>+ > "oszukać" emulatorem. Po SB-linku ma emulację sprzętową !
[...]
>+ Tia... jakbym miał wolną ISA to bym nie toczył piany z ust i nie użerał
>+ się z inną kartą postępując wg przysłowia If working, don't fix it.

 Było policzyć sloty przed kupnem -:( Albo spytać o SBlink :[

>+ Pozdrawiam
 Też -:)
 Gotfryd

--