Re: overburning, cdaudio

Autor: Paweł Świrek (swierk_at_SPAM-IS-LAME.nzs.agh.edu.pl)
Data: Tue 08 Aug 2000 - 23:52:07 MET DST

Janulus <janulus_at_kki.net.pl> wrote:
> Jesli twoja wieza (odtwarzacz) czyta plytki nagrane z max predkoscia to nie
> ma
> sensu nagrywac z mniejsza, jakosc muzyki i tak bedzie ta sama.

Nie do końca.
Idź do jakiegoś salonu ze sprzętem audiofilskim i posłuchaj oryginału
oraz kopii z zawiązaną opaską na oczach.
A co z płytami audiofilskimi?
Tylko lepiej to odtworzyć na jakimś droższym sprzęcie.
Poza tym IMHO bez sensu jest nagrywać audio szybciej niż 2X speed. Potem
pożyczy się komuś taką płytkę i okaże się, że u znajomego się nie czyta.
Nie można zakładać, że każdy ma sprzęt odtwarzający płyty nagrane
szybciej niż 2X.
Znam też inną ciekawszą historyjkę, którą mi znajomy opowiedział:
Jakiś jego koleś wziął sobie do posłuchania tłoczoną płytkę do Zena Studio
w Krakowie (to taki sklep ze sprzętem audiofilskim). W domu płytka mu bez
problemu grała. A na sprzęcie, który kosztuje mnóstwo pieniędzy (ceny
takiego sprzętu sięgają nawet ponad 10000 zł za element!!!) płytka się
zacinała.

> Jednak mniejsza predkosc nagrywania stwarza wieksze szanse odtworzenia
> takiej plytki na innych odtwarzarkach - slyszalem ze niektore czytaja
> faktycznie
> tylko plytki nagrane z 1x lub 2x

Dlatego lepiej jest nagrywać audio max. 2X.

--
Paweł Świrek, KING_CRIM on IRC, sysadmin nzs.agh.edu.pl & nzs.org.pl
mailto:swierk_at_nzs.agh.edu.pl  http://nzs.agh.edu.pl/~swierk/