Re: SB 128 vs gierki DOS-owe

Autor: Karol Michalak (orient_at_ichf.edu.pl)
Data: Tue 08 Aug 2000 - 12:34:55 MET DST

Łukasz Bromirski wrote:

> Zaraz zaraz - jak to Windows wyrzuca komunikat. To grasz w DOSie
> czy w oknie?

W oknie. Tzn full screen. Ale w czystym DOS też nie jest widziany
(trochę mało z tym jeszcze kombinowałem - skupiłem się na win). Żeby
było śmieszniej moja poprzednia ESS nijak nie miała problemów a zużywała
tylko jedno przerwanie.

> W oknie możesz mieć problemy, z uwagi na to że
> SB128 jest widziany jako "Legacy device" i jako "SB128" więc
> zajęcie jednego powoduje oba.

Chyba nie jest tak jak mówisz. Karta chce dwa przerwania i je dostaje.
Co śmieszniejsze "windowsowy" SB 128 współdzieli przerwanie i działa OK
a legacy device ma przerwanie tylko dla siebie i nijak nie chce działać.

> Nawiasem mówiąc, jeśli już musisz,
> prawdopodobnie wystarczy wyłączyć mixer (ctmix) i powinno pójśc.

Mam nadzieję. Dziś spróbuję. A może wiesz co zrobić aby się przy starcie
nie domagał o wavset do midi? Driver który dostałem do karty (na jakiejś
dyskietce - tylko jakieś gołe drivery z- z porzyczonej płytki nie
działają) nie ma tego a zresztą nijak midi nie jest mi potrzebne a
ponadto zaoszczędzam w ten sposób 2 MB RAM tylko ten cholerny komunikat.
A tak ogólnie to ta karta jest dziwna. Kiedyś sobie nawet nie mogłem
wyobrazić dźwiękówki z radiatorem. A tu Creative pokazał że i tak można
:-/

> Ale kto gra w gierki DOSowe spod Windows?

Ja. Działa i wygląda tak samo jak pod DOS a ma swoje zalety. Nie trzeba
restartować systemu i zamykać aplikacji aby sobie parę minut pocpykać w
jakąś gierkę, krnąbrną albo zawieszoną można zawsze ubić z task
managera. Liczbę gierek które nie chcą działać w win można policzyć na
palcach ręki drwala?. Tak więc dlaczego mam kombiniować?

Pozdrawiam

Karol