Re: AMD K6-2 vs INTEL 233MMX

Autor: Łukasz Bromirski (L.Bromirski_at_prosys.com.pl)
Data: Tue 08 Aug 2000 - 10:01:34 MET DST

Karol Michalak wrote:

> Nie tylko. NT podobne też nie puszczają jakiś pętli. A w 20-25 st. C
> jakoś nie mogę uwierzyć. Nawet stosując hlt procesor zużywa jednak parę
> watów.

No sprawdzone. Jeśli Linux nic nie robi, to nic nie robi -
wielokrotnie wykonywałem różne testy - z brak monitora pod Linuxa
musiałem resetować kompa i wchodzić do BIOSu żeby sprawdzić
temperaturę. Taka operacja (z doświadczenia z Windowsami) jest
w stanie schłodzić procek o jakiś góra 1 stopień. Po resecie
"stojącego" Linuxa temperatura wachała się właśnie w granicach
20-25 stopni. Co do NT - ja tam nie widzę żadnego mechanizmu
oszczędzania procka w tym systemie - jest dokładnie tak jak w
W95/98.

> Niemniej istnieje możliwość losowych przekłamań przy procesorze
> pracującym na granicy. Tak więc podtrzymuję zdanie, że dopiero
> obserwacja rozciągnięta w czasie daje wynik czy procesor można podkręcić
> czy też te x% zysku na szybkości jednak się nie opłaca. No chyba, że
> ktoś traktuje komputer jako konsolę do gier.

No właśnie. Ja również gram, ale z doświadczenia wynika, że
w ciągu tych 15 minut to jednak łatwiej wychwycić błąd podczas
kompilacji - procesor chodzi "cały" i jest mocno zajęty. Jakiekolwiek
przekłamanie to rozsypanie się programu.

> Może mi się zdaje, ale chyba te procesory można wkładać do normalnego
> socket7 w desktopie. Tak więc oficjalne przeznaczenie procesora przez
> producenta nie ma żadnego znaczenia.

Ktoś tak napisał. Ale gdzieś czytałem że procki są zasilane bardzo
niskim napięciem - 1,65V czy coś koło tego. Wydaje mi się czy
mówię dobrze?

--
Łukasz Bromirski
L.Bromirski_at_prosys.com.pl