Re: AMD K6-2 vs INTEL 233MMX

Autor: Karol Michalak (orient_at_ichf.edu.pl)
Data: Thu 03 Aug 2000 - 15:58:17 MET DST

Łukasz Bromirski wrote:

> Ano. Kiedyś już rozmawialiśmy o tym na pl.comp.os.linux -
> ten system potrafi schłodzić procek do 20-25 stopni.

Nie tylko. NT podobne też nie puszczają jakiś pętli. A w 20-25 st. C
jakoś nie mogę uwierzyć. Nawet stosując hlt procesor zużywa jednak parę
watów.

> Na mój gust kompilacja to najlepszy test - sprawdza wszystko i to
> dokładnie. Żadna gra nie sprawdzi Ci tak sprzętu (oprócz
> karty graficznej of koz). Jedyna sprawa to ewentualna możliwość
> dalszego rozgrzewania się procesora pod stałym obciążeniem.
> Ale to chyba już nie ta epoka...

Niemniej istnieje możliwość losowych przekłamań przy procesorze
pracującym na granicy. Tak więc podtrzymuję zdanie, że dopiero
obserwacja rozciągnięta w czasie daje wynik czy procesor można podkręcić
czy też te x% zysku na szybkości jednak się nie opłaca. No chyba, że
ktoś traktuje komputer jako konsolę do gier.

> Tylko że w notebook'u raczej cienko overclocking uskuteczniać...

Może mi się zdaje, ale chyba te procesory można wkładać do normalnego
socket7 w desktopie. Tak więc oficjalne przeznaczenie procesora przez
producenta nie ma żadnego znaczenia.