Re: AMD czy nie

Autor: Dentarg (dentarg_at_freebsd.lublin.pl)
Data: Thu 03 Aug 2000 - 22:16:27 MET DST

On Wed, 2 Aug 2000 16:09:59 +0200, "Airwolf" <airwolf_at_astercity.net>
wrote:

>Bo od razu zakładasz że wywalisz kasę w błoto?
Zakladam taka mozliwosc, przy zakupie plyty na BXie tez taka mozliwosc
zakladalem ...

>Twierdzisz, że poza ASUS'em i Abitem nikt inny nie potrafi
>wyprodukować dobrej płyty głównej? :-)
>ROTFL :-)
Nie, twierdze ze jak kupie plyte ktorej z tych 2 firm to mam duzo
mniejsze szanse na problemy, niz z plytami innych firm, a nawet jak sa
jakies problemy to nowa wersja biosu/driverow je usunie. Nigdy nie
zawiadlem sie na plycie ASUSa, natomiast problemy z HPT na Abicie
skonczyly sie w ktorejs wersji BIOSa ...

>To już twój problem.
Aha ... ale plyty pod intela sa w kazdym sklepie w Lublinie czy nawet
... ;))

>I jak? Powiesz że FPU P3 lepiej radzi sobie od FPU Athlona/Durona? :)
Nie widze roznicy ... szczegolnie ze do paru progsow mialem dlle z
obsluga SSE ...

>1 x PIII 600Mhz przetakt. do 690 MHz, ABIT BE6-II, RAM-256MB, szyna 115
>(zaraz pod moim)
Slaby przetakt ;))

>Serdecznie się w tym momencie uśmiałem :-))))
>P3 550 szybsze od K7 600? Nie powiem... ciekawa teoria,
>tyle że nie pokrywa się z praktyką...
Nie rozumiem ... zaproponowales test wydajnosci, sprawdzilem,
przyslalem wynik, a Ty mowisz ze to nie jest prawda ... ja mam p3 550
a Ty K7 600 ... wiec ? Wyciales fragment o podkreceniu ... celowo ?

>Jeśli bym chciał - to bym podkręcił... Widać nie jest mi to potrzebne
>do szczęścia...
Skoro nie jest Ci potrzebne ... ale czemu mowisz ze moj sprzet jest
mniej wydajny skoro wynik mialem lepszy o 20% ??

>A ja za cenę PIII 450 mam Athlona 600 który i tak
>jest tak szybki jak PIII 700 w zastosowaniach w których
>go używam (renderowanie grafiki 3D, gry, zwyczajna praca)
p3 450 nie produkuja juz od dluzszego czasu ... ceny sa dosc dziwne w
sklepach, ale uzywane widzialem za ok 500 zl, do tego czesto kreca sie
na 600 MHz przy FSB 133 ... (choc nie tak czesto jak copperki).

>Przesadziłem z tym półtora minuty (pół minuty) - właśnie od w/w systemu...
Czemu porownujesz to jakiegos tam systemu ? A moj 550e jest szybszy
... i co z tego ?

>Czyli sam widzisz, teraz już nie ma sensu kupować
>PIII, jeśli za niższe pieniądze można mieć system o wyższej
>wydajności i takiej samej stabilności/bezproblemowości...
Cena podobna ... wydajnosc ... podobna ... jakos nie przedstawiles
druzgocacych argumentow przemawiajacych za K7 ... wydajnosc w tescie
ktory zaproponowales miales nizsza o 20% ...

>W rzeczywistości jest 550 - musisz się z tym pogodzić...
>Że chodzi na 800 to już twój fart...
Fart ? Moze i tak, ale czesto chodzi duzo wyzej ... a skoro chodzi na
800 to chyba jest to teraz 800 ? Czy nadaj ma wydajnosc jak 550 ?

>Czujesz się z tego problemu wielce dumny czy co?
Nie, ale tak szczyciles sie wydajnoscia K7 w 3D. Sam zaproponowales
test, zrobilem go, liczac na to ze bede mial gorszy wynik, ale okazal
sie lepszy ... a Ty jakos dziwnie to ignorujesz ...

>Jeśli chcesz porównywać wydajności tych dwóch systemów - proszę
>bardzo - zmniejsz jego częstotliwość do 550MHz, ew.
Czemu ? Moze od razu na 366 ?
>przekonaj mnie, żebym puścił swój procesor na 800 - wtedy porozmawiamy
>o wydajności hehehe :-)
To podkrec ... czy ja Ci bronie ?

>Nie wiem - może ty mi odpowiesz...
Ja ? Nie ...
>Jeszcze pytanie - ile masz RAM'u?
256 ... jest ... znalazles powod przez ktory mozesz obalic moje
wyniki, ale zauwaz ze porownywales tez swojego kompa to zestawu z 256,
ktory byl wolniejszy ... a wtedy Ci to nie przeszkadzalo ... po za tym
przy starcie windy na dzien dobry zostaje mi wolnego 145 MB ...

>Chyba jednak są, skoro masz możliwość wysyłania tutaj postów ;-)
To znaczy ?

>Tak - próbowałeś mnie oskarżać o coś zupełnie bezpodstawnie,
>nie wiem co chciałeś mi tym udowodnić.
Ja ? W ktorym miejscu ? Nie przesadzaj ... powiedz w ktorym miejscu
cos takiego powiedzialem ?

>Jeszcze raz - ROTFL :)
Hm ... ?

>To że twój komputer zachowuje się stabilnie nie oznacza,
>że musisz uogulniać.
Nie uogulniam, ale jakos Vindex tez nie ma problemow, a do tego moje
ostatnie 6 kompow nie mialem problemow ze stabilnoscia mimo
podkrecenia procka, ktore siegalo czesto 60% ...

> a do tego mowiles ze AMD podkreca sie tak
>OK. Powiedzmy - zależy jakie AMD i w jaki sposób chcesz je podkręcać...
I o ile % ;))

>Pytanie, czy ci userzy potrafili by zainstalować te karty na BX'ie...
>mam co do tego pewne wątpliwości...
Wiekszosc nie miala takich problemow z wczesniejszymi kompami (TXy).

>Heh. OK. Powiedzmy że wierzę ci na słowo (bo nie chce mi się
>kontynuować tej bezcelowej jak widzę dyskusji).
Bezcelowej ? Szkoda ze tak sadzisz ... ale jak tak to rzeczywiscie nie
ma po co jej kontynuowac ...

>To akurat twoje zdanie - mógłbym ci z resztą zarzucić to samo...
Juz zarzuciles ...

>Obecnie można przyjąć że zestaw z K7 jest o co najmniej 100zł tańszy.
Z jaka plyta ?

>Niech będzie...
Chociaz tu sie zgadzasz ;))

>Dobra - niech i tak będzie (ale nie zapominaj, że Athlona też
>w zasadzie bez problemu można podkręcić o te 10-15%
>(albo i więcej) - przy założeniu że nie chcesz ingerować
>w spójność obudowy procesora ;-)
Moge ingerowac, ale wole nie ...

>A tu się całkowicie nie zgodzę.
>Co prawda istnieją pewne problemy z doborem pamięci
>dla KX133 - jednak z tego co widzę na KT133 dla Durona
>takie problemy już nie występują - nie wspominając o Irongate'cie
>który jest już w zasadzie całkowicie bezproblemowy.
Czy ja wiem ... niech bedzie ...

>Dobrze to ująłeś - _były_
Nie wiem czy wszystkie zniknely, ale nie powiesz chyba ze dobrze to
wrozy uzytkownikowy ? Nie ma pewnosci ze nowe chipsety beda od razu
chodzic bardzo dobrze ? Niestety doswiadczenie pokazuje, ze z reguly
tak nie jest ...

>A kto ci teraz każe kupować pierwsze wersje płyt (o ile takie są
>jeszcze w ogóle w sprzedaży (nie mówię o "drugim obiegu"))
Chodzilo mi bardziej o to, ze te problemy nie nastawiaja usera dobrze
do tego sprzetu ... ale skoro juz nie ma problemow to swietnie ...

>Dlaczego mi się zdaje że ty cały czas piszesz o K6-2 i starasz
>się na siłę podciągnąć niedostatki chipsetów pod ten procesor
>pod chipsety dla Athlona?
Nie tylko k6-2 ... ale jaki jest topic ?

>Jaka karta? Wydaje mi się że to adekwatna wina płyty głównej
>a nie samego procesora czy chipsetu...
OPTI 931 ... w tej samej plycie dzialala z pmmx a z k6-2 nie dzialala
... i ? Ah tak ... OPTI to malo popularna karta, wiec nie ma o czym
mowic ;)))

>Tego typu niedoróbki potrafią się zdarzyć i na BX'ie...
Ja nie widzialem jeszcze ... przyklad ? Tylko nie error 200 :))

>Heh... ciekawe rozumowanie...
Dzieki :))

>Daleko mi od uogulnień typu "eeee... wiesz... kup _coś_ na
>BX'ie i jednak intela, bo na tym Irongate i Athlonie to będziesz
>miał problemy"... jakie stosuje większość posiadaczy
>intela, którzy AMD i chipsety tej firmy (tudzież - powiedzmy VIA)
>znają w większości przypadków z banialuk i bajeczek
widzialem ... uzywalem ...

>opowiadanych na grupach pokroju pl.comp.pecet a na
>oczy nie widzieli tego typu sprzętu - tym bardziej
nie biore powaznie wszystkich tekstow z usnetu, ale nie mam tez manii
i nie uwazam wszystkich za klamstwa ... fakt najnowsze chipsety pod k7
sa juz niezle, ale trzeba wyraznie zaznaczyc jaki chipset kupic i jaka
plyte, a plyty na KT133 sa "dosc" drogie ...

>że BX'a i jego teoretycznych "zalet" też pewnym być nie można...
To znaczy ? Rozwin to .... albo moze nie ?

Tak samo moge powiedziec ze stwierdzanie ze AMD RuLeZ, a intel SuX
jest smieszne ... sledzilem dyskusje od poczatku ... jakos duzo
argumentow przemawiajacych za AMD nie znalazlem ... moze poza
wydajnoscia ktora jest lepsza od intela (ale nie widzialem nic na
potwierdzenie tego ...).

Czyli wychodzi jednak ze albo AMD albo intel w zaleznosci od upodoban
? Czy tak ?

pzdr,
Dentarg

--
Warcraft II page - http://hipokrates.am.lublin.pl/war2/
    Dentarg in Quake & Warcraft 2 | UIN: 15071179