kontroler ATA66 Abit HotRod 66

Autor: villageman (michol_at_polbox.com)
Data: Thu 03 Aug 2000 - 00:31:53 MET DST

kupiłem, podłączyłem do kompa (płyta główna Abit ZM) i kicha. Działa tylko
wtedy kiedy podłączę jeden dysk do kontrolera, wtedy wykrywa ten dysk i
mozna odpalic system. Jesli podłącze drugi dysk pod ten kontroler, obojętnie
czy jako master pod drugie wejście czy jako slave pod to samo lub osobno, to
nie chce dzialac. Oba dyski są udma 66 i oba wykrywa ten kontroler, ale pod
warunkiem ze podłaczony jest tylko jeden dysk i nic poza nim nim nie ma na
kontrolerze UDMA66 nie ma. Inaczej boot failure i nie pojawia się nawet bios
kontrolera. W biosie płyty głównej nie mam mozliwosci ustawienia first boot
device jako udma 66, stąd mam włączone c:\ jako first boot, próbowałem nawet
na scsi, ale ten sam objaw. Dyski to IBM i Quantum, zmieniałem nawet na
Baracudę ale to samo.

Nadmienię że docelową konfiguracją, którą chce uzyskać jest:
dwa HDD podłączone pod kontroler UDMA 66 na osobnych kablach jako master
(ide primary master i ide secondary master)
dwa cd-romy podłączone do kontrolerów na płycie głównej na osobnych
kablach-jeden jako primary master drugi jako secondary master.
czy to w ogóle będzie mozliwe.
pozdro
qs