Re: Jaka karta dzwiekowa

Autor: gruesome (gruesome_at_go2.pl)
Data: Sun 30 Jul 2000 - 22:16:21 MET DST

On Sat, 29 Jul 2000 18:34:12 +0200, Silver <silver_at_zeus.polsl.gliwice.pl> wrote:

>Mam karte na atrendzie z YMF724, i co jak co, ale szumy w porownaniu z CD
>to ona ma.
>Cale szczescie ma wyjscie cyfrowe, tylko nie ma kasy, zeby cos do niego
>podlaczyc :((

Tez mam tania karte - cmi8738 i tez ma wyjscai cyfrowe... A poza tym to szumow
nie ma a jakosc wavow jest zaskakujaco dobra.
Ile kosztowala ta YMF724?

>rownosc
>
>Jak podlaczylem wyjcie do wejcia line-in i w jednym coolu wlaczylem bialy
>szum (amplitudy wszystkich skladowych sygnalu 20Hz-20kHz rowne -czyli prosta
>charakterystyka widmowa), a w dugim nagrywalem z line-in,to w frequency
>analysis otrzymalem widmo 20Hz do 20kz proste jak blat :))))

Eeee... niemozliwe. Pewnie zle ten cooledit pokazuje :) Proste jak blat to
znaczy +/- ile dB? Niemozliwe zeby uzywajac analogowych laczy uzyskac na
b. tanim sprzecie (w porownaiu do sprzetu audio) taki wynik. A wez pusc dzwiek
np. 30Hz, a potem 5kHz i 20kHz (podlaczajac np. *dobre* sluchawki) i porownaj
glosnosc - w obu przypadkach powinna byc taka sama. I co? :)))
A na koniec jak masz mozliwosc to podlacz te same sluchawki do wzmacniacza audio
o pasmie np. 50-18. Jaki wniosek? Producenci kart muzycznych biore dane
techniczne z ksiezyca. (Moze i jest te deklarowane 20-20kHz, ale +/- 30dB :))

>troche
>jest
>
>Moze, chyba wszystkie nowe karty maja 48kHz, a niektore nawt wiecej bitow:))

No tak tylko ze ciekawe jak wprowadzic do komputera dzwiek o takiej
jakosci. Jedyne wyjscie to chyba wejscie spdif karty i odtwarzacz cd o
zwiekszonej rozdzielczosci.

>I pewnie nie byla juz by wtedy "karta".;)

No. Ale pomarzyc dobra rzecz ;)