CD-ROM nie działa

Autor: LEON (barnow_at_viper.pl)
Data: Sat 29 Jul 2000 - 18:48:54 MET DST

Witam !!!
Mój problem dotyczy napędu cd x48. Mianowicie po ok. pół roku użytkowania
przestał widzieć wkładane płyty. Postanowiłem go rozkręcić i przeczyścić
soczewkę oraz nasmarować mechanizm. Po tej operacji działał 1.5 tygodnia i
znowu sytuacja się powtórzyła - oślepł. Właśnie dzisiaj go wyczyściłem po
raz drugi (a właściwie trzeci - o czym za chwilę), i znowu zaczął wszystko
widzieć (nawet nie zamkniętą sesję CD-RW). Ale podczas czyszczenia zdarzyła
się dziwna sytuacjia: gdy sprawdzałem, czy już działa - włożyłem najpierw
nagraną płytę CD-R, z którą wcześniej miał problemy, i odczytał wszystkie
katalogi poza jednym, oraz nie zobaczył kilku plików. Nie widział też w
ogóle zwykłych, tłoczonych kompaktów (DATA & AUDIO). Po powtórnym
przeczyszczeniu soczewki wszystko jest OK.
W czym tkwi błąd? Czy w tym, że soczewka się brudzi (jeżeli tak, to czemu
tak szybko; poza tym pod lupą nie było widać żadnych zanieczyszczeń), a może
rozregulowywuje się mechanizm lasera (niedawno czytałem dużo uszkodzonych
CD-R - z nie zamkniętą sesją, lub nipełnie nagranych). Naprawdę nie wiem, co
robić. Proszę o porady na priva: barnow_at_viper.pl

                                    LEON

P.S. Będę wdzięczny za każdy list.