Re: Nagrywanie CD-R - pytanie

Autor: Hawk (hawkey_at_priv4.onet.pl)
Data: Sat 29 Jul 2000 - 18:27:17 MET DST

>Hmmm no no kolega mnie zaskakuje - jakos nie zabardzo kojarze co ma wpolnego
>szybki procesor z nagrywaniem.
>Czy moglby to kolega wyjasnic ?
To nagraj sobie plyte z predkoscia 8x na 486 120 MHz :-)
Szybszy proc oznacza ze mozna nagrywac z wieksza predkoscia...
Sszybki twardziel + 486 albo slabe Pentium i nagrywanie 4x to
maksimum, ale po linuchem. Pod win 2x.
Silny proc + wolny dysk daje szanse na szybkie nagrywanie (zalezy jak
wolny ten dysk :)
Silny proc + szybki dysk i mozna palic jak sie chce, bez
defragmentowania, bez ustawiania czegokolwiek zeby wycisnac max z
systemu...

>Mozliwosc jest taka sama jak i przy SCSI - zawsze jesli zapchasz kanal
>korzystajac z innego/inyych urzadzen to zaliczysz plytke do kosza.
Blad. Na IDE jest duzo wieksza mozliwosc Buffer Underrun... Dlaczego?
Bo zajetosc proca w trakcie nagrywania na IDE wynosi 100%. A np u mnie
na SCSI 8%.

>Wszystko jest kwestia optymalizacji sprzetu oraz ilosci ramu
Ilosc ramu ma znaczenie tylko jezeli program nagrywajacy potrafi go
wykorzystac jako bufor do nagrywarki (np Nero). Ja nagrywalem kiedys
na 486 120 z 8 MB ram'u.

>i stabilnoscisystemu operacyjnego.
O ile mozna mowic ze Win jest lub moze byc stabilny. Chyba ze masz na
mysli linucha ktory jest stabilny (zazwyczaj :)