Re: AMD czy nie

Autor: Dentarg (dentarg_at_freebsd.lublin.pl)
Data: Sat 29 Jul 2000 - 13:55:04 MET DST

On Fri, 28 Jul 2000 11:53:00 +0200, "Airwolf" <airwolf_at_astercity.net>
wrote:

<...>
>w niektorych kregach ;-) chipsecie MVP3 byly budowane plyty
>bezproblemowe i stabilne jak skala.
Tak, i komp z k6-2 i ramem 100MHz ma predkosc podsystemu pamieci taka
jak w plycie z TXem z magistrala 66 ... reszta jest szybsza nie
przecze, ale mi akurat zalezalo bardzo na wydajnosci ramu i niestety
amd i producenci chipsetow do niego sie nie popisali wtedy ...

<..>
Ja nie mam nic do AMD i plyt pod niego, takie same klopoty mozna miec
z plytami na BXie, szczegolnie jesli chodzi o GFa ...

>Poza tym w przypadku chipsetow intela tez nie jest wszystko tak
>kolorowo jak by chcieli posiadacze procesorow tego typu - BX to
>jakby na to nie patrzec chipset "troszke" leciwy ;-) i zabiegi
>tego typu jak mamy okazje podziwiac na BE6-2 albo CUBX sa IMO
>dosc zabawne i niezbyt udane (HPT na BE6-2 - przeciez to jedna
A czy nie smieszy Cie ze intelowski chipset z przed 2 lat ma ciagle
najlepsza wydajnosc podsystemu pamieci (dla mnie to wazne dlatego to
podkreslam) i nie moze go pobic po tym wzdledem zaden produkt VIA, ani
nawet nowe chipsety intela ;)) Stad wlasnie popularnosc takich
wynalazkow, a HPT to nie produkt intela wiec to ze zle dziala to wina
Abita, albo raczej HighPointa ...
Same plyty z serii BF czy BE sa bardzo dobre, choc niestety nie sa
bezproblemowe ... ale skoro sam mowisz ze plyte pod AMD mozna
zainstalowac bezproblemowo ... tak samo jest z plytami na BXie ...
nawet tymi jak to mowisz wynalazkami "CUBX czy BE6-2".

>Moglbym to kontynuowac ale nie chce mi sie ;-)
>za specjalnie... z reszta i tak nikomu sie pewnie czytac
>by nie chcialo ;-)
Ja to czytam ... jak na razie nic nie przemawia za tym zebym zmienial
platforme intelowska na VIA czy AMD, bo zysku nie ma zadnego.
A dobra plyta na BX (najlepsza na rynku) kosztuje podobnie co sredniej
jakosci plyta pod Durona, p3 coppermine jest lekko drozszy, ale to ze
podkreca sie z palca bez dlubania wkretakiem po procesorze to jego
dosc wazna dla mnie zaleta ... i to jest moje zdanie. Uzywam kompa do
tego do czego mi sie podoba i akurat na tym polu AMD troche cieniuje.

Mozliwe ze zmieni sie to w momencie wprowadzenia na rynek chipsetow z
obslucha DDR ram ... wtedy zdecyduje sie pewnie na cos od VIA, chyba
ze intel wykaze sie intel-igencja :)) i tez w koncu przestanie
wspierac Rambus'y.

pzdr,
Dentarg

--
Warcraft II page - http://hipokrates.am.lublin.pl/war2/
    Dentarg in Quake & Warcraft 2 | UIN: 15071179