Re: AMD czy nie

Autor: Airwolf (airwolf_at_astercity.net)
Data: Fri 28 Jul 2000 - 11:53:00 MET DST

Od problemow z oczami jest okulista :-PPP

> Mnie jest obojetne jaki znaczek ma na sobie plyta - ma byc wydajna,
> stabilna i bezproblemowa. Jesli VIA czy ktokolwiek inny wypusci cos
> takiego to nie bede mial zadnych oporow przed zakupem takiego produktu

I to jest chyba pierwsze sensowne stwierdzenie w tym watku z twojej =
strony.
Calkowicie sie z tym zgadzam jednak nie do konca prawda jest
ze za stabilnosc i bezproblemowosc plyty odpowiada jedynie
producent chipsetu ale takze producent samej plyty
(o czym w bardzo latwy sposob mozna sie przekonac testujac rozne
plyty na chipsecie dajmy na to MVP3 - znienawidzonym przez wszystkich
intelowcow ;-)))
(Domyslam sie ze o tym wiesz, i czepiam sie tylko dla zasady :-PPP)
Poza tym prawda jest taka, ze z niezrozumialych dla mnie przyczyn
wiekszosc "intelowcow" uwaza ze jesli cos jest z "VIA" to jest
ble - dziwny to poglad, tym bardziej ze juz na tym nieslawnym
w niektorych kregach ;-) chipsecie MVP3 byly budowane plyty
bezproblemowe i stabilne jak skala.

Tak czy inaczej mowa byla o procesorach a nie o plytach i na tym
sie powinnismy skupic - uwazasz ze Athlon/Duron/T-Bird nie sa
tak fajne jak Intel bo nie ma pod nie plyt oferujacych
bezproblemowa prace?
Nic bardziej mylnego - byc moze w niektorych przypadkach
trzeba precyzyjniej dobierac elementy przy konfiguracji komputera
(mowie o KX-133 - w Irongate'a wsadzalem najprzerozniejsze
peryferia (z tych bardziej popularnych) i 0 problemow - tak wiem...
zaraz sie czepniesz GF'a (male a Vindexa cieszy? ;-)... hehehe) -
jednak pozniej wszystko dziala wlasnie - bezproblemowo,
stabilnie i szybko - jasne - na pewno zaczniesz szukac dziury w
calym i udowadniac ze nie pojdzie na tym jakas wyspecjalizowana karta
- niestety tego typu dowody mijaja sie calkowicie z celem - bo
uzytkownikow takich kart jest jak na lekarstwo w porownaniu
ze wszystkimi przecietnymi uzytkownikami - skoro musza korzystac
z tego typu sprzetu - niech wybiora Intela - nie mam nic przeciwko
i jesli tylko w zapytaniu czy warto kupic AMD zaznacza, ze
chca z niej korzystac - to z pewnoscia nie odpowiem na to twierdzaco
i nie bede ich przekonywac do zakupu tego typu sprzetu.
Poza tym wiekszosc tych kart (przynajmniej te ktore
wymieniles jako stwarzajace problemy w ktoryms tam poscie)
opracowana byla w czasach gdy Intel dzierzyl berlo
krola chipsetow i procesorow - nic wiec dziwnego, ze
ich producenci nie musieli za bardzo skupiac sie nad
kompatybilnosci z plytami opartymi o inne chipsety - pomijam
juz fakty typu "ile procent udzialow danej firmy jest w rekach intela".
Dzisiaj czasy dosc radykalnie sie zmienily i producenci nie
beda mogli sobie pozwolic na zarzucenie spraw zgodnosci z
nieintelowskimi chipsetami - to jest chyba oczywiste...

Poza tym w przypadku chipsetow intela tez nie jest wszystko tak
kolorowo jak by chcieli posiadacze procesorow tego typu - BX to
jakby na to nie patrzec chipset "troszke" leciwy ;-) i zabiegi
tego typu jak mamy okazje podziwiac na BE6-2 albo CUBX sa IMO
dosc zabawne i niezbyt udane (HPT na BE6-2 - przeciez to jedna
z najbardziej "problemowych" plyt glownych - jak mozna
zauwazyc chociazby czytajac ta grupe - a przeciez zbudowana na BX'ie i
tyle nad nia achow i ochow bylo (hello Marcin Lipski ;-)) o i820
nawet wspominac nie bede bo to jeden wielki ROTFL.
i815E - tak ten prezentuje sie calkiem niezle i moze
nawet cos z tego bedzie - plyty juz zaczely sie pojawiac
na rynku - ale znowu nie wiadomo, czy nie wyjda w praniu
jakies problemy z tym chipsetem - Intelowi ostatnio ufac
zdecydowanie nie mozna.
Tymczasem konkurencja intela (na polu chipsetow) rosnie w sile
(i bardzo dobrze) i jesli sie ta sytuacja utrzyma to intel moze
sie pozegnac z miejscem
czolowego producenta procesorow i chipsetow...

Moglbym to kontynuowac ale nie chce mi sie ;-)
za specjalnie... z reszta i tak nikomu sie pewnie czytac
by nie chcialo ;-)

> Od problemow z oczami jest okulista :)))

No wiec wlasnie hehehe :-)

--=20
- - Tomasz Sopylo - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 airwolf_at_astercity.net airwolf_at_skrzydla.com
http://www.skrzydla.com http://latajace.skrzydla.com
- - UIN#: 2303703 - - - - - - - IRC: #lotnictwo - - -