baaardzo dlugie tylko dla zainteresowanych

Autor: Plenti (dp4e_at_wa.onet.pl)
Data: Wed 26 Jul 2000 - 06:08:39 MET DST

> Najwieksza rzecza jaka dotychczas opublikowalem jest serwis irc.iq.pl
> dostepny pod tym adresem. Calosc jest tworzona przezemnie od podstaw (nie
> liczac grafiki przy ktorej pomagal spoon
(ciach)
http://providers.pl -
> jedynego w kraju serwisu o tej tematyce (w konstrukcji ;p)

> - na IRC w stopniu srednim. Znam dosc dobrze jezyk mIRC script,
> administracje demonami opartymi na ircd. Nie znam TCLa, wiec nie pisuje
> rozszerzen do eggdropa.
> - na robieniu stron. html, css oraz duet php/mySQL. Pierwsze dwa w stopniu
> dobrym, php/mySQL nie najlepiej, ale na moje potrzeby mi wystarcza
> - na jezykach i ekonomi ;p - moj kierunek w szkole ;-)
>
> Wystarczy? ;-)
dziekuje wystarczy

Poprosilem marco o te informacje zeby miec lepszy obraz mojego rozmowcy
znam go od okolo 3 lat od czasow kiedy zaczynal ns msn.com niemniej jednak
jego wypowiedzi
na tej grupie zwlaszcza godzace w ircx w koncu mnie zirytowaly.
Dorobek no coz imponujacy nie jest: jedna dzialajaca dosc poprawna strona
i znajomosc narzedzi do jej tworzenia, co samo w sobie jest oczywiste
inaczej by nie powstala
jednakowoz na stronie znajduje sie wiele nie dzialajacych linkow
podstrona pirch link uzytkownie <w konstrukcji>
 " " ircx link inne
 " " " link microsoft < nie dziala, zle wpisany adres "micrsft">
 " " linki link wszystko o eggdropie
 " " " link marco homepage !!!!!!
 " " " link grupa thriatlonowa hurtpol szczecin
 " " wstep link kvirc
 " " polecenia irc link zaawansowane
 " " FAQ link http://ving.edunet.pl/eggdrop
stan na 24.07 godziny przedpoludniowe
tak wiec w wiekszosci dzialow znajduja sie niedzialajace linki, marco
zarzucal to tworcom strony
www.irc.pl kilkakrotnie.
napisal tez w jednym z ostatnich postow "Mamy tez ircx.pl ( www.ircx.pl )
siec paru osob o zaduzych ambicjach i
 niskiej kulturze ale jesli CI odpowiada to prosze bardzo."
atakujac cala siec na ktora uczeszcza kilkaset osob a na ktorej z kilku
powodow nie jest on mile
widzianym gosciem. Bylo kilka miesiecy spokoju nikt go nie prowokowal ani
nie zaczepial
mimo ze przy kazdej mozliwej okazji reklamuje siec netfriend.org i strone
irc.iq.pl
( co wykazuje ponizej cytujac jego odpowiedzi na posty w tych sprawach)
nie mam nic do sieci netfriend.org ba moge powiedzic ze znam i to dobrze
wiekszosc
ludzi ktorzy udostepnili swoje serwery aby ta siec istniala, oraz pozostaje
z nimi
w jak najbardziej poprawnych stosunkach. Niemniej jednak jesli marco ktory
najwyrazniej
nie moze sie pogodzic ze swoim losem zaczyna znowu oczerniac siec ktora od
samego poczatku wspoltworze,
czuje sie zmuszony ustalic kilka faktow.

Dysponuje jedynie newsami z ostaniego polrocza,
wiec nie moglem przeanalizowac wczesniejszej
korespondencji marco.
posty marco zamieszczalem w calosci obcinajac jedynie podpisy
zeby nie zajmowac miejsca, niekiedy umieszczalem poprzedzone >teksty postow
na ktore odpowiadal, w wiekszosci przypadkow podana jest data postu gdyby
ktos
mial ochote odszukac i zweryfikowac.
To co mam mozna podzielic na kilka grup
1/ odpowiedzi na pytania o "strony o irc"
2/ odpowiedzi na pytania o sieci irc
3/ zabieranie glosu w sprawie innych stron www o irc i nie tylko
4/ krytykowanie innych sieci ze szczegolnym uwzglednieniem ircx.pl
5/ luzne wypowiedzi na rozne tematy
po kolei
AD1:
1 Date:Tue, 01 Feb 2000 19:39:43 GM
     www.irc.iq.pl

2 Date: Mon, 21 Feb 2000 21:16:44 +0100
> Czy jest jakas strona do korzystania z irca przez www (nie chodzi mi o
> jakies badziewne chaty, ale o zwyklego irca)
 Bedzie ;)
 W tym tygodniu ruszy cos takiego na www.irc.iq.pl

3 Juz istnieje --> www.irc.iq.pl jest aplet w wersji zarejstrowanej wiec w
 przeciwienstwie do innych podobnych serwisow nie bedzie sie ciagle pojawiac
 napis, przypomnienie o rejstracji
4
             Wed, 29 Mar 2000 19:01:08 +0200
 No wlasnie, swego czasu chcialem na swojej stronce zrobic spis kanalow,
 tylko ze pomysl padl z braku zgloszen ;-(
 Jesli ktos jest zainteresowany zgloszeniem kanalu to slijcie maile na
adres:
 zglos_kanal_at_irc.iq.pl
 W zgloszeniu dodawajcie tylko prosze pare informacji takich jak tematyka
 kanalu, adres stronki, ile osob przesiaduje, jakie sa zasady (czy
naprzyklad
 mozna klnac czy nie..) oraz w jakiej sieci mozna ten kanal znalezc
 Z gory dzieki ;-
5
         Thu, 30 Mar 2000 18:45:53 +0200
> Zapraszam na.. http://pomoc.irc.pl
 Dodac mozna jeszcze:
 http://www.irc.iq.pl
 http://www.olimp.kki.pl
 http://irc.axon.legnica.pl/
 http://www.irc.intertele.pl/

6 Thu, 20 Apr 2000 20:02:03 +0200
 Sadze ze znajdziesz cos takiego na http://www.irc.iq.pl
 w dziale Wstep :-)

7 Sun, 21 May 2000 18:02:18 +0200
 http://www.irc.iq.pl - dzial Download, znajdziesz tam Eggdrop'a 1.4.0
 skompilowanego cygwinem pod winde.

 Adres bezposredni:
 http://irc.iq.pl/cgi-bin/download/download.pl?f=eggdropwin
8
 Sun, 21 May 2000 19:38:17 +0200

 Polecam nastepujace strony:
 http://www.irc.iq.pl
 http://pomoc.irc.pl
 http://www.olimp.kki.pl
9 Sun, 28 May 2000 12:04:09 +0200
> Proszę pomóżcie!!! Nie wiem jak się poł?czyć z polskim serwerem, żeby z
 wami
> pogadać. Co mam zrobić?????????????

 Polecam poczytac jedna z ponizszych stron:

 http://www.irc.iq.pl
 http://pomoc.irc.pl
 http://www.olimp.kki.pl
10 Wed, 31 May 2000 19:49:46 +0200
> jak sie przedlubac na irc i po ircowac?
 Poczytaj sobie jedna ze stron www na ten temat:
 http://irc.iq.pl
 http://www.olimp.kki.pl
 http://pomoc.irc.pl
 albo wpisz w swojej ulubionej wyszukiwarce IRC i znajdziesz pare tysiecy
 innych ;-)
11 Wed, 7 Jun 2000 15:41:11 +0200

 http://irc.iq.pl
 http://www.olimp.kki.pl
 http://pomoc.irc.pl
 http://www.irc.intertele.pl

> 2.Jakie oprogramowanie mogliby?cie zaproponować?

 Pod Windows:
 mIRC - http://www.mirc.co.uk
 Pirch - http://www.pirchat.com
 Klient - http://www.klient.com

 (wszystkie te programy mozesz sciagnac ze strony http://irc.iq.pl - dzial
 download)

 Pod Unixy wszelkiej masci:

 kvIRC - http://www.kvirc.org
 xchat - http://www.xchat.org

> Z góry serdecznie dziekuje.

 Bardzo prosze ;-)

12 Wed, 7 Jun 2000 16:14:58 +0200
> Najlepiej wejdz na strone
> http://www.irc.pl
>
> Tam jest odpowiedz na wiekszosc Twoich pytan.

 Wybacz, ale na "oficjalnej stronie polskiego IRC" nie ma zadnych
odpowiedzi.
 Conajwyzej garsc nieaktualnych linkow do jeszcze bardziej nieaktualnych
 stron

13 Wed, 7 Jun 2000 21:45:31 +0200
> zawsze zostaje stara i dobra http://pomoc.irc.pl

 Nie tylko ;-)

 jest jeszcze http://irc.iq.pl albo http://www.irc.intertele.pl

14 Tue, 13 Jun 2000 18:33:45 +0200
> mogło by wreszcie co? ruszyć.... bo trudno znaleĽć dobr? polsk? stronę
> o irc... np. irc.pl to aż wstyd komu? polecać :-(

 Huh istnieje kilka ktore sie do czegos nadaja:

 http://irc.iq.pl
 http://pomoc.irc.pl
 http://www.irc.intertele.pl
 http://www.olimp.kki.pl

 Nie jest chyba az tak zle

15 Sun, 25 Jun 2000 20:07:31 +0200
> Czy sa jakies boty dzialajace pod Windowsem?

 Np port eggdropa dla windows. Dostepny z http://irc.iq.pl ---> dzial
 Download.
 Istnieje tez masa skryptow do mIRC dzialajacych na zasadzie podobnej do
 eggdropa ---> http://www.xcalibre.com
16 Mon, 26 Jun 2000 20:05:27 +0200
> Prosilbym o informacje w przystepny sposob, ew jakis adres www.

 http://irc.iq.pl
 http://pomoc.irc.pl
 http://www.olimp.kki.pl
17 Tue, 27 Jun 2000 12:37:27 +0200

> www.irc.pl

 Wybacz ale jaki sens ma podawanie strony ktora nie zawiera zadnych
 informacji, tylko garsc linkow do nieaktualnych stron?
18 Sun, 9 Jul 2000 12:17:20 +0200
> Poszukuje dobrych stron internetowych z opisem obslugi (konfiguracji)
> IRC oraz ICQ .
> Jesli takie znacie poprosze o adresy .Bede wdzieczny za pomoc.

 o ICQ nie wiem
 o IRC:

 http://irc.iq.pl
 http://pomoc.irc.pl
 http://www.irc.intertele.pl
 http://www.olimp.kki.pl

AD2:
1 Polskie Serwery roznych sieci IRC:

 IRC NET:
 krakow.irc.pl
 warszawa.irc.pl
 lublin.irc.pl
 poznan.irc.pl

 NetFriend
 irc.netfriend.org
 pegasus.netfriend.org
 orion.netfriend.org
 gemini.netfriend.org
 draco.netfriend.org
 horyzont.netfriend.org
 (...)

 ircx.pl
 poznan.ircx.pl
 chip.ircx.pl
 bielawa.ircx.pl

 IrcNet.pl (znany tez jako PolNet)

 lodz.ircnet.pl
 (...)

 Inne:
 tunel.mine.nu
 www.gminapolice.pl

 Wiecej serwerow nie pamietam. Za wszystkie serwery baaardzo zaluje ;-)

 Serwery zagraniczne z duzymi kanalami polsko-jezycznymi:
 irc.msn.com
 irc.dal.net
AD3:
1
        Thu, 2 Mar 2000 19:57:20 +0100
> http://www.irc.anuka.pl
 While trying to retrieve the URL: http://www.irc.anuka.pl/
 The following error was encountered:
 ERROR 205 -- DNS name lookup failure. Please contact your system
 administrator.
 This means that:
 DNS Domain 'www.irc.anuka.pl' is invalid: Host not found (authoritative).
 Faktycznie mozna sie sporo nauczyc ;-)))
<ciekawa uwaga zwlaszcza w odniesieniu do linka na stronie irc.iq.pl w
dziale ircx majacego przenosic
na stone microsoft a brzmiacego www.microsft.com i rownie skutecznego jak
ten powyzej>
2 Thu, 25 May 2000 19:45:04 +0200
> Probujesz sciagnac plik nie nalezacy do serwera
> news://news.tpnet.pl/39280898%240%2412838%40bru5-newsr1.be.uu.net, co
> oznacza ze webmaster tej strony poprostu skopiowal link z mojej strony i
> uzywa
> go. Jesli chcesz sciagnac ten plik prosze odwiedz moja strone..

 Wystarczy wejsc na strone www.irc.iq.pl/download.shtml

3 Thu, 4 May 2000 20:37:25 +0200
 Bylo juz jakis tydzien temu o tym, wiec troche sie spozniles.
 BTW. Polskie mirrorry RFC:
 http://www.irc.iq.pl/rfc2810.txt
 http://www.irc.iq.pl/rfc2811.txt
 http://www.irc.iq.pl/rfc2812.txt
 http://www.irc.iq.pl/rfc2813.txt
AD4:

1 Date: Wed, 26 Jan 2000 20:09:12 +0100
 Ja sie tak zastanawiam, czemu najwieksza siec IRC w polsce ma serwery tylko
 w jednej sieci szkieletowej..........

2 > W dwóch: POL34 i NASK :)
> Ale prowadzone s? prace, żeby to zmienić.

 O to przepraszam ;)) To czy nei warto dac awaryjne podlinkowanie przez
 serwer NASKu ;))
 Teraz cos dziwnie pusto sie zrobilo na polskich kanalow ( patrzac od stony
 zagranicznego serwera skybel.net ) ;)))

3 Wed, 7 Jun 2000 15:43:34 +0200
> witam, mam pewien problem z nickiem... otoz pewna osoba zaczela go
 uzywac...
 (...)

 Jesli w sieci nie ma NickServ a jak sadze mowisz o IrcNet gdzie takiego nie
 ma to nic nie mozesz zrobic oprocz zmiany nicka np na _nick_ ;-)

4 Wed, 19 Jul 2000 12:00:11 GMT
> Bo ja znam takich bardzo mało. Piszcie :

 Zalezy co dla Ciebie znaczy "fajne"

 W polsce mamy ich calkiem sporo.
 Najwieksza siec to IrcNet np: (www.irc.pl)
 krakow.irc.pl
 warszawa.irc.pl
 lublin.irc.pl
 itd.

 Dalej mamy np netfriend/ircd.pl np: (www.netfriend.org)

 gemini.netfriend.org ( krakow.ircd.pl)
 pegasus.netfriend.org
 lupus.netfriend.org
 itd

 Dalej mamy polnet/ircnet.pl (?) ( www.ircnet.pl)
 lodz.ircnet.pl ?

 Mamy tez ircx.pl ( www.ircx.pl ) siec paru osob o zaduzych ambicjach i
 niskiej kulturze ale jesli CI odpowiada to prosze bardzo. np:

 poznan.ircx.pl
 chip.ircx.pl

 Z zaganicznych mamy jeszcze 3 duze i klikaset malych (calkiem spory spis
 jest w servers.ini z mIRC)
 np: DalNet ( eu.dal.net:7000 - www.dal.net ) EfNet (www.efnet.org) UnderNet
 (www.undernet.org)e etc

AD5:93 posty w roznych sprawach trudne do jednoznacznego zakfalifikowania do
utworzonego
roboczego podzialu

Z pozyszego zestawienia mam nadzieje ze jasno wynika iz marco przy kazdej
mozliwej okazji
reklamuje strone irc.iq.pl lub siec netfriend.org. To ze nie robi tego
wprost a jedynie
odpowiadajac nowicjuszom na zadane pytania, jest jedynym powodem ktory
pozwala
mu uniknac zarzutu o spamerstwo.
NIKT z posrod spamerow roznorakiej masci nie zareklamowal zadnego serwisu
sieci czy uslugi
tyle razy ile uczynil to marco.
Tak wiec jego odzegnywanie sie od tego ze reklamuje nie jest w pelni prawda
 Kolejna rzecza o ktora toczy sie spor jest kto i kiedy zaczal sie jak
rowniez i o co klocic

chronologicznie bylo tak
1/post vaxa
>http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-irc/2000-01/msg00573a01.html

>brawo - wiekszosc polskich sieci i siateczek irc zachowuje sie poprawnie...
>wyjatkiem jest reklamowane tu od niedawna ircd.pl

>server time - 19100
>hmm, daloby sie przelknac, ale na www dla odmiany 3900
>mozna by sie bylo na cos zdecydowac, najlepiej na to,
>co reszta swiata, czyli 2000.
>Nie jest to liczba moze tak imponujaca jak tamte, ale...

>pozdrowiam - v. :)

>PS. niektore boty i skrypty sie pogubily,
>czasem opowiadaja zabawne rzeczy o tym kto,
> [...]
2/odpowiedz marco
> [...]

><HTML>
><HEAD>

>Z tego co wiem deklaracja DTD jest wymagana. A powszechnie przyjetym
>standardem kodowanie polskich liter jest ISO 8859-2 a nie Win 1250 - ale wy
>kochacie przeciez Microsoft ;)) Tylko ze potem pod linuxem sa krzaczki, ale
>co tam....

>Zastanawiam sie czy strona przypadkiem nie byla robiona w FronPage'u,
>naprzyklad powtorzen znacznika FONT jest cos dziwnie duzo, i dziwnie do
>FrontPage'a podobne......

>Ciekawe sa tez nowe znaczniki HTML ktore mozna odkryc na waszej stronie.
Np.
><->
>polecam &lt; - &gt; - bedzie kompatybilniej ;)

>Pozdrawiam,

>--
>Marek "marco" Pierog
Potem generalnie rzecz biorac bylo roznie, to samo kodowanie 1250 zostalo
znalezione na stronie
podpisanej przez marco, ten jednakze stwierdzil ze mimo ze sie podpisal to
nie on to robil.
Statystyki podane na stronie irc.iq.pl delikatnie mowiac daleko dobiegaly od
prawdy
robiac z sieci jeszcze wtedy ircd.pl potezna sile na polskiej scenie
ircowej.
Pozniej bylo wiele inwektyw z obu stron az ucichlo.
Jeszcze w maju marco na pytanie o sieci wymienil
je powiedzmy rzetelnie i obiektywnie
Natomiast w lipcu widocznie cos sie zmienilo, bowiem zatakowal ircx.pl
jako calosc, i dopiero po kilku postach przyznal ze chodzilo mu o 2 osoby

Reasumujac jezeli dorobek w postaci jednej dzialajacej choc nie dosknalej
strony i jednej strony ktora byc moze kiedys bedzie dzialac, oraz
umiejetnosc
tworzenia tychze jest wystarczajaca do tego zeby w sposob oczywisty
zaprzeczac faktom
do tego aby obrazac ludzi ktorzy nigdy mu nic nei zrobil ba ktorzy razem z
nim
bawili sie w irc przez kilka lat, to ja przepraszam
Szczerze przepraszam

Plenti