Re: Jak duza odleglosc w lokalnej sieci?

Autor: Jaroslaw Sakowski (jareks_at_pa6.leszno.sdi.tpnet.pl)
Data: Tue 25 Jul 2000 - 16:52:45 MET DST

iziem_at_man.koszalin.pl (IHAR o/BONIN) writes:

> Glownie chodzi o tani dostep do internetu (jest nas 10 osob wiec
> wychodzi 16 zl na glowe/miesiac) i ewentualnie przesylanie danych -

W przypadku maskarady masz wszystko zintegrowane (siec, serwer)
wystarczy tylko podac odpowiedni adres. Przykladowo

ftp 192.168.1.1 to
wejscie na serwer bo on ma taki adres.

Jak podasz przykladowo ftp ftp.pwr.wroc.pl to wchodzisz na serwer
ftp.pwr.wroc.pl poprzez ethernet, maskarade i SDI.

WWW to ikona w IE czy NS i pozniej adres strony (bez laczenia sie modemem).
Poczte mozesz odbierac przez windows (nie radze) albo telnetujesz sie
na konto w serwerze i jakims programem (ja lubie emacs albo prosty
mail).

Z zewnatrz listy prywatne adresujesz na serwer pa6.leszno.sdi.tpnet.pl
(tak jak w naglowku) i okreslone konto. To jest naturalnie konkretny
przyklad - adres ma postac *.miasto.sdi.tpnet.pl

Sa tez inne mozliwosci (przy zastosowaniach poznawczych i towarzyskich
maja zastosowanie glownie dla poczty) z domenami kupionymi np. w NASK
- wtedy masz mozliwosc buforowania poczty jakby lacze padlo (u mnie
sie to nie zdarza praktycznie).

> 3 osoby to moi kiledzy z pracy, reszta troche mlodsi. Zapewne gdyby
> ta siec istniala to ludzie chcieliby rowniez grac. Z podanego przez

Gier nie testwalem.

Na mojej koncowce jest (testowo) win95 i dziala.
> partycji mojego dysku, wiec chyba nie byloby problemu, gdyby
> pozostale komputery mialy swoje systemy (glownie 98se)?> Tzn kazdy z

Tak, na pozostalych powiedzmy windows.

> nas musialby miec modem

Niekoniecznie.

Mozna zaryzykowac z tymi kartami jezeli bedziesz mial ups i to
zabezpieczenie. Tylo mnie nie bijcie jak cos sie spali (najczesciej
nadajnik w karcie wiec to za bardoz grozne nie jest). U kumpla chodzi
siec osiedlowa (3 komputery, dosyc daleko) i nie ma problemow.

> Dowiem sie, ale zgodnie z Twoim przypuszczeniem raczej nie bedzie
> wspolna. Ominiecie problemu roznych faz podaje w jednym z re na moi
> list pan P. Galazka za co mu w tym miejscu dziekuje.

Z tym rozwiazaniem i z ups mozna chyba by zaryzykowac koncentryk.

> sie ze odleglosc bedzie 60 m miedzy skrajnymi blokami. Ale to i tak
> duzo. W przypadku kart ethernet dla ktorych kabel moze miec do 180
> m, kazdy z nas musialby miec taka wlasnie karte? Czy tylko kompute

Kazdy ma wlasna karte i podlaczas sie do sieci
t-zlaczem. Najprosciej.

[o odleglosci]
> bezposrednio polaczony z netem?

To nie musi byc wymierzone co do metra. Normy mozna sprobowac
przekroczyc - najwyzej bedziesz mial bledy w ramkach lub jakas
koncowka sie zawiesi. Niebezpieczne to jest jakies przepiecie zwiazane
z roznica faz. Nalezy tez uwazac podczas instalacji zlaczy (BHP) bo
maga bc jakies wieksze napiecia na zlaczach.

--
Jaroslaw Sakowski
alternative e-mail : sakowski_at_zsrbojan.tpnet.pl