Re: Ktora kupic: CUSL2, czy CUBX?

Autor: Grzegorz Mazur (news_at_gregu.cjb.net)
Data: Thu 20 Jul 2000 - 03:03:49 MET DST

Hmm... Dziwne... Deja Vu??? Właśnie odpowiedziałem na priva, bo dostałem
mejla...

A niech to: oto i odpowiedź...

> [...]
stac
> mnie zeby obydwie rzeczy na raz wymienic. W nastepnej kolejnosci wymienie
> procesor na jakis EB, dlatego i815 mi bardo odpowiada. Jedyny argument
> przeciwko, to takie rzeczy jak testy np. na tomshardware ktore twierdza ze
> BX 133 jest wciaz szybszy od i815. Ciekawy jestem jakby wypadlo
porownanie
> BX100 do i815 133. Poza tym, pewnie w trakcie kiedy bede mial nowa plyte,
> pewnie bede zmienial twardy. Wiec jezeli kupie BX to bede musial dokupic
> kontroler ATA 100, albo inne tego typu podobne i w koncu wyjdzie mi plyta

To jest tak - iBX jest minimalnie szybszy od i815 w większości zastosowań.
Ale to jest przy założeniu, że kręcisz go na 133MHz FSB, co już nie robi
dobrze większości kart AGP. IMO to i815 jest rozwiązaniem przyszłościowym, a
szczególnie wersja i815e, czyli z ATA-100 (kto by kupował i815 jak i815e
jest w podobnej cenie???).

Jedno mnie jednak męczy - te wszystkie płyty na i815(e) są w tej chwili
tylko próbkami. Jeśli możesz, to ja bym poczekał jakieś 3-4 miesiące. Wtedy
sytuacja się wyklaruje, powstaną wersje 1.1 (albo i 1.01) z wieloma
poprawkami...

Jeśli nie możesz czekać, a jak sam mówisz masz zamiar kupić P-IIIeb w
przyszłości, to i815e wydaje się być jedynym rozsądnym rozwiązaniem...

> SE6 chyba odpada poniewaz w spcyfikacji jest napisane ze obsluguje
> Celerony od 566. Pewnie nie ma takiego mnoznika jak moj 400.

Niezupełnie... Problem w tym, że te płyty są na FC-PGA. A twój celek 400 to
PPGA - niekompatybilny.

IMO to każdy mądry producent dodałby możliwość automatycznej detekcji
PPGA/FC-PGA, ale zaraz sprawdzę, czy Asus i Abit to robią...

Asus ma support dla PPGA...

Abit nic nie pisze...

> Co do problemow z AGP to wlasnie szukam w internecie informacji na ten
> temat i Voodoo 3000

Prawdę mówiąc, nawet jeśliby działało, to nie widzę sensu... To tylko
proszenie się o kłopoty...

> Prosze o komentarz

Oto i on...

Ja bym kupił Asusa CUSL2 i koniec... Ale nie powołuj się na mnie w sklepie
;-)))

Pozdroofka i pisz dalej, jak coś niejasne...

PS. Właśnie ciągnę manuala do CUSL2. Jakby się coś wyjaśniło rano (tzn.
wczesnym popołudniem dla normalnych ludzi ;-))) to napiszę...

--
====
Grzegorz Mazur