Odp: Klopoty z instalacja dodatkowego LPT'a na starej karcie I/O

Autor: Zbyszek T. (zbyszek_at_gd.home.pl)
Data: Sun 16 Jul 2000 - 20:38:10 MET DST

> Potrzebowalem bardzo dodatkowego LPT'a do mojego komputera, kupilem
> wiec stara karte I/O (ISA) na gieldzie. Podobno sprawna . . . ale nie
> modge jej zaistalowac. Zworkami na karcie wylaczylem wszystkie
> urzadzenia oprocz LPT ktory ustawilem jako drugi. Dodalem urzadzenie -

Musisz wiedzieć, jaka jest dokładna bierząca konfiguracja nowego portu
(adres i przerwanie). Informacje te powinny być podane w tabelce z opisem
ustawień jumperów. Standardowo LPT1 (ten na płycie) jest ustawiony na port
378h i przerwanie 7. Jeżeli to możliwe, to LPT na karcie najlepiej ustawić
na port 278h i przerwanie 5. Potem należy sprawdzić, czy BIOS "widzi" nowy
port. W Awardach informacje o portach podane są w tabeli wyświetlanej
podczas startu. Jeżeli pojawiają się tam dwa adresy (np. 378 278), to
problem leży po stronie konfiguracji Windows. Jeżeli nie, a na karcie nie ma
żadnych konkretnych informacji odnośnie adresu, to popróbuj różnych ustawień
zworek, aż BIOS zobaczy dodatkowy port. W Windows, w menedżerze urządzeń, we
właściwościach nowo dodanego portu należy ręcznie ustawić zasoby, zgodne z
faktyczną konfiguracją karty - w przypadku LPT Windows nic nie wykryje
automatycznie.