Re: Trzeszczący Live

Autor: Grzegorz Kowalewski (grzesiek_at_novum.pl)
Data: Wed 12 Jul 2000 - 08:56:32 MET DST

Pingwin napisał(a):

> Witam,
>
> Stwierdziłem, że może warto spróbować jeszcze raz. Kiedyś już przerabiałem
> ten problem na różnych grupach, ale nic konstruktywnego z tego nie wynikło.
> Teraz więcej osób posiada Rage128 i może trafię na kogoś, kto ma ten sam
> problem.
> No to lecimy:
> Mam SB Live Value, który, albo nie lubi mojej karty graficznej ATI Rage 128
> GL (bios ze stycznia 99), albo płyty głównej FIC VA-503+ (bios z lipca 98).
> Problem jest następujący:
> [...]

Jesli jest to plyta na chipsecie VIA wszystko jasne. Mialem podobny problem u
siebie z SOUND BLASTER AWE32 PnP. Podczas odtwarzania WAVow bylo slychac z
jednego kanalu dokuczliwe trzaski. To co kombinowalem z moja plyta (chipset VIA
oczywiscie) zeby bylo OK. wiem tylko ja. Co sie dzialo z odtwarzanie filmow DVD
to juz nie powiem bo szkoda nerwow. Zmienilem plyte na INTEL BX440 i wszystko
jest OK.Po wieloletnim doswiadczeniu z komputerami, plytami na roznych
chipsetach, roznych procesorach (pracuje w serwisie komputerowym) spotkalem sie
z wielka iloscia problemow napisze jedno zdanie, ktorego tresci nigdy nie
zmienie pod naciskiem innych osob twierdzacych ze jest inaczej:
"NIE CHCE WIDZEC NA OCZY CHIPSETU VIA , PROCESORA AMD I CIRIX NIECH ZYJE TYLKO
INTEL"
Niech to zdanie bedzie przestroga dla osob zamierzajacych zakup plyty i
procesora. Wczesnie czy pozniej napotkaja na wielkie problemy.