Odp: Czy formatowac CD-RW?

Autor: Zbyszek T. (zbyszek_at_gd.home.pl)
Data: Tue 11 Jul 2000 - 21:46:54 MET DST

> Zawsze myslalem, ze za pierwszym razem CD-RW nalezy "sformatowac", a
> potem nagrywac, czyscic (na szybko) i nagrywac. Az tu przez pomylke
> nagralem na swiezego CD-RW TDK i ku mojemu zdziwieniu wszystko jest OK.
> Jak to z tym jest wg Was?

Jeżeli chcesz CD-RW nagrywać "normalnie", tj. w trybie DAO, TAO lub SAO, w
taki sam sposób jak dyski CD-R i przy użyciu tego samego oprogramowania, to
nie formatuj - w tym przypadku nie ma to najmniejszego sensu, tylko tracisz
czas. Sformatować trzeba dysk, który ma być używany z oprogramowaniem do
zapisu pakietowego, które umożliwia używanie płyty jak "dużej dyskietki"
(nagrywanie/kasowanie pojedynczych plików poprzez literę dysku). Jednak i w
tym przypadku można sformatować dysk CD-RW w trybie CD-R, co właściwie nie
jest formatowaniem i trwa tylko chwilę. Wtedy jednak usuwanie plików nie
powoduje wzrostu możliwej do wykorzystania przestrzeni.