Re: Wydajnosc viper550 tnt 16MB a TNT M-64 32MB

Autor: wrusikie (wrusikie_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Mon 10 Jul 2000 - 22:22:05 MET DST

SqT wrote:

> Wlasnie kumpel chcial sobie zamienic karte taka mial psychiczna potrzebe
> i po wzieciu karty do testow fakt faktem Color Max M-64 32MB nie jest
> to zaden cud natury elektronicznej ale karta jest w praktyce mniej wydajne
> od Diamond Viper 550 na TNT 16MB czy architektura M-64 jest bardziej
> czy mniej wydajna od juz staraj konstrukcji Nvidi TNT no. 1 + 16MB
>
> Testowane to bylo na Abit BH6 Celeron II 533_at_800 160 Ram'u Win98 se
> roznica w 3dMarku 2000 to okolo 500 pkt. na kozycs Vipera
> z Viperem to troche ponad 2000
> a z TnT M-64 32MB to okolo 1550
> [...]

Przy takim wyborze polecalbym jednak Vipera 550 Diamonda niz bezfirmowe M64.
Uwazam ze 32 MB (M64) to zaden "bajer". Ten procesor ma obcieta szyne pamieci
do 64 bitow, Viper ma pelne 128 bitow. W rezultacie w niskich
rozdzielczosciach
i kolorze 16-bit. M64 powinna byc troche szybsza. Tryby 32-bitowe sa chyba
szybsze na Viperze.

Mam akurat takiego V550 AGP 16MB + P233_at_266MMX + 64MB (plyta na VP3 kultowej
"firmy" Clayton). Skladak ma zalete - dziala :).

Kumpel posiada Rive M64 32MB + Celerona 466 + 64MB wiec wykonalem kilka testow

(oba kompy mialy ustawione 16 MB AGP mem size w biosie).
Subiektywne uwagi:

a) Kingpin (bez patcha) - wymaga 128MB pamieci ,na obu kompach byly przestoje
na doczytanie
danych, nie zauwazylem zeby 2x wieksza pamiec na tekstury w M64 cos dala.
b) Unreal Tourn. beta - to samo :( .
c) Q3 - na 64 MB chodzi jak burza (only celeron), w nizszych rozdzielczosciach
30-60fps.
c) 3Dmark2000 - Taa... Celeron okazal sie 3-4 razy szybszy przy liczeniu
geometrii.
Test szybkosci rysowania pikseli FillRate wygral minimalnie Viper (chodzil na
90_at_115 MHz).

Wniosek:
Dla gracza obie karty maja prawie identyczne wydajnosci (Viper 128 bitow nad
64 ale M64 125MHz
nad 90). 32MB i RAMDAC 300MHz sa dobre do ogladania obrazkow w kosmicznych
rozdzielczosciach(na 21'' monitorze:),gdy bufor ramki zajmuje "kilka" MB.
Swoja droga do tak silnego kompa - 800MHz - wybralbym jakac TNT Ultra lub
GeForce (ponoc 32MB +
kompresja tekstur czynia cuda).

Spocznij

--