Re: Płyta SpaceWalker HOT-555 i mysz (na COM) - pr

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_polbox.com)
Data: Fri 07 Jul 2000 - 01:23:14 MET DST

Użytkownik "Matias" <msztaba_at_friko6.onet.pl> napisał w wiadomości
> Czesc,
> Mam problem i prosze o pomoc.
> Jest to stara płyta (P133), systemem operacyjnym jest W95 no i jest problem
> bo komputer (W95), przestał widziec mysz (sygnalizuje ze urządzenie jest nie
> podłączone), przy automatycznym wyszukiwaniu nowego sprzętu rozpoznaje mysz
> PC/2 (jest takie gniazdo na płycie - nie ma myszy), W95 podaje że porty
  ^^^^^
Nie ma takiego gniazda - jest PS/2 (no chyba że to radziecka wersja?)

> działają prawidłowo. No i teraz pytanie, co moze byc przyczyną takiej
> sytuacji i czy da sie naprawić. Wydaje mi się że jeżeli padnięte są COMy
> (nie wiem jak sprawdzić) to mozliwe są dwa rozwiązania:
> 1. Porty na dodatkowej płytce (jak to dawniej bywało)
> 2. Wykorzystanie gniazda pc/2
> Czy ktos ma jakies sugestie.
> PS
> Mysz jest napewno dobra. Sprawdzana na innym komputerze.

Zakładam się, że przekładałeś płytę główną, ale nie przełożyłeś kabelków od
portów szeregowych. Tymczasem kabelki te występują w dwóch wariantach i
zgodnie z prawem Murphy'ego zawsze trafia się ten niewłaściwy.
A może tylko wetknąłeś kabelek na odwrót - ta płyta chyba daje taką możliwość.
Jeśli masz zwykłą myszę szeregową, kupioną bez przejściówki na PS/2, to jej
tam nie podłączysz. I tak musiałbyś najpierw dopasować sobie jakieś wyjście
PS/2 do podłączenia do płyty.

(

--
Andrzej P. Woźniak  usher_at_polbox.com (z->h w adresie z nagłówka)
                                        *** MUSK TFUi WRUK ***