Re: UPS

Autor: AdamN (vampire_at_poczta.fm)
Data: Sat 01 Jul 2000 - 21:52:43 MET DST

"Maciej Machacz" <xenes_at_ds13.agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> Pytanie podstawowe - co masz zamiar do niego podlaczyc?

Nic wielkiego:

Pentium II 450, na płycie Asusa P2B, cd-rom, nagrywarka, dvd, dwa HDD, karta
graficzna Elsa Victory Erazor, SBlaster128, 128MB ramu, modem i kontroler
ATA66, chyba niczego nie przeoczyłem. A jeszcze monitor Samsung 550b, ale
monitor można pominąć w tych rozważaniach, bo właściwie chodzi mi o
zabezpieczenie komputera w czasie gdy np. liczy coś przez całą noc i pół
następnego dnia. Ostatnio przez spadek napięcia straciłem ok 12 godzin
pracy, świat się nie zawalił, ale musiałem puścić obliczankę jeszcze raz od
początku.

UPS nie musi długo trzymać, najważzniejsze (tak mi się wydaje) żeby mógł
"dogadać się" z komputerem i poinformować go że już się kończy, aby przed
całkowitym odcięciem prądu w2k mógł się zahibernować. Problem polega na tym,
że nie pilnuję komputera, tylko zostawiam mu problem do obliczenia, a sam
idę spać czy do pracy, a komputerek wtedy pracuje bez żadnego nadzoru.

Pozdrawiam

Adam N