Re: bezpieczeństwo pracy przy monitorze

Autor: Xaltuton (demiurg__at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 29 Jun 2000 - 02:51:40 MET DST

"Ilcia" <nur_at_poczta.fm> napisal:

>1. Może ktoś się orientuje, jak szkodliwe jest promieniowanie z monitora dla
>kobiety w ciąży?

Kiedys nie zalecano kobietom ciezarnym pracy przy komputerze,
mysle, ze teraz w dobie nowszych monitorow problem jest marginalny.

>2. Słyszałam, że największe promieniowanie jest z tyłu monitora. Czy w
>związku z tym sąsiedztwo innych kompterów w pokoju, ustawionych tyłem do
>środka pokoju może być także niezdrowe (z jakiej odległości)?

Nie wiem, wydaje mi sie jednak, ze az takich roznic w promieniowaniu nie ma.

>3. No i jak temu zaradzić - oprócz unikania pracy przy kompuetrze. Czy zakup
>filtra na monitor jest dobrym pomysłem?

Najnowsze monitory posiadaja bardzo ostra norme TCO 99,
nieco starsze TCO 95, wiec filtry teoretycznie sa zbedne.
Jednak zakup filtra (np. polaroida) na pewno nie pogorszy sprawy,
a na pewno polepszy kontrast i tzw. "miekkosc" obrazu.

>4. I ostatniepytanie- a stacja dysków - też szkodzi?

Nie. Skad takie przypuszczenie ? :-)))

Andy