Odp: bezpieczeństwo pracy przy monitorze

Autor: tommaz_at_polbox.com
Data: Wed 28 Jun 2000 - 22:09:11 MET DST

> 1. Może ktoś się orientuje, jak szkodliwe jest promieniowanie z monitora
dla
> kobiety w ciąży?

nie wiem nic na ten temat, niestety...

> 2. Słyszałam, że największe promieniowanie jest z tyłu monitora. Czy w
> związku z tym sąsiedztwo innych kompterów w pokoju, ustawionych tyłem do
> środka pokoju może być także niezdrowe (z jakiej odległości)?

zgadza sie. monitor nie powinien byc ustawiony rowno tylem do miejsca pracy
innej osoby. chodzi o to, iz promieniowanie rozchodzi sie w kierunku stricto
prostym :-) wiec nalezy monitor lekko przekrzywic w lewo/prawo, aby jego
`tyl` nie byl `wymierzony` w inna osobe.

> 3. No i jak temu zaradzić - oprócz unikania pracy przy kompuetrze. Czy
zakup
> filtra na monitor jest dobrym pomysłem?

zaradzic (troche- wiadomo) mozna kupujac filtr na caly monitor... ale to
jest drogi i malo `estetyczny` wydatek... zwykly filtr jest bardzo pomocny i
jak najbardziej zalecany... zamiast filtru mozna tez nabyc odpowienie
soczewki kontaktowe lub okulary (wystarczy zapytac sie w sklepie o
odpowiednie oprzyrzadowanie).

> 4. I ostatniepytanie- a stacja dysków - też szkodzi?

nie... no chyba, ze robi sie z nia `nie-wiadomo-co` ;-)

> Iza

tommaz_at_polbox.com