Re: crack

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Tue 27 Jun 2000 - 23:16:54 MET DST

"Jacek Fiok" <j.fiok_at_zodiac.mimuw.edu.pl> wrote in message news:slrn8lia04.bq0.j.fiok_at_fiokodomek.fiok.org.pl...

> Ej przemol ty chyba sam doskonale wiesz że teraz bredzisz! No nie mogę. To
> jest takie typowe polityczne gadanie, powiedzieć o jednym i przemilczeć
> wszystkie konsekwencje, o których się nawet wie, no ale przecież nie pasują
> do koncepcji.
> Kogo ty chcesz oszukać? Wszyscy przecież doskonale wiemy, że zmiana kraju w
> którym mieszkamy - OK, może nie każdemu tak będzie przeszkadzać - ale jednak
> *zawsze* oznacza: odosobnienie (do utraty) od znajomych, daleko od rodziny,
> wszyscy ludzie maja inne obyczaje, gadaja co prawda moze znanym ci ale
> [...]

Dokładnie zdaję sobie sprawę. Ale mój przedmówca rozważał postępowanie
Amerykanów, którzy przeprowadzają się do innego stanu aby ulżyć sobie na
podatkach - również padają ofiarą odosobnienia, kosztów przeprowadzki itp.
A więc każdy musi sobie rozważyć to indywidualnie co mu się bardziej opłaca.
Czy lepiej żyć w Polsce i klepać biedę ale mieć w pobliżu przyjaciół, rodzinę
czy może lepiej wyjechać i zarabiać pieniądze takie, że będzie stać na zabawki.
Trzecia opcja: pozostanie w Polsce z rodziną i przyjaciółmi ale kradzież
zabawek pod pozorem żeśmy biedaki i że nas nie stać jest niestety nieuczciwe
i jest grą nie fair-play. Ale oczywiście osoby o słabych fundamentach
moralnych wybiorą opcje trzecią jako najłatwiejszą... No bo im nie przeszkadza,
że są złodziejaszkami... nie stanowi to dla nich najmniejszego problemu!