Re: BXMaster i zawieszanie sie twardziela

Autor: The EaGle (theeagle_at_free.net.pl)
Data: Sun 25 Jun 2000 - 12:47:31 MET DST

> Tak. Kumpel ma taka plyte. Jak podlaczy dysk do kontrolera ATA66 i
> ustawi tryb UDMA4 to komp w czasie startu systemu sie wiesza. Jak ustawi
> na UDMA3 to chodzi.
>
> BTW Czy ktos moze rozszyfrowac te oznaczenia: UDMA1 ... UDMA4. Ktore
> konkretnie co znaczy?
> UDMA66 (UATA/66) kumam, ale tych powyzszych nie bardzo.
ATA-3 czyli DMA
ATA-4 czyli UDMA ->
ATA-5 czyli UDMA 33 czyli UDMA-3
ATA-6 czyli UDMA 66 czyli UDMA-4
Oczywiscie o ile czegos nie pokreciłem. :-)
Acha jest jeszcze ATA-7 czli UDMA 100 czli UDMA-5
Jeszcze zeby bardziej zakrecic ATA-1 , 2, to stanadart IDE stary jak swiat
z czasow 486
a ATA-3 i wyzsze to EIDE czyli tryb rozszezony. Kazdy ze standardow ma coraz
wieksza mozliwa przepustowosc ale jedna maja wspolne transmisje
synchroniczna oznacza to ze jak jedno uzadzenie kozysta z kanalu np HDD to
CD-ROM lub inny dysk na tym samym kablu musi poczekac az lacze sie zwolni.
Jest duza wada wobec SCSI ktory zapewnie asynchroniczne lacze czli nie
zalezne od tego czy z kontrolerem porozumiewa sie 1 czy 6 uzadzen masz do
dyspozuycji caly dostepny transfer.
Jak ktos zauwazy jakis blad to prosze o korekte bo nie chce mi sie szukac w
ksiazkach jak to jest dokladnie .

--
Pozdrawiam
              ***The EaGle***