Re: Drukarka D-100M

Autor: Krzysztof Kucharski (szpunk_at_priv6.onet.pl)
Data: Wed 21 Jun 2000 - 10:23:45 MET DST

Dawid 'Grendel' Krysiak napisał(a) w wiadomości:
<8ippja$t0d$1_at_news.onet.pl>...
>"Miroslaw Sobiesiak" <miroslaw_sobiesiak_at_go2.pl> wrote

>Jezusie maryjo, martko jedyno ;)))) ktoś tego jeszcze używa ;))) miałem
>to jakieś 8 lat temu - po wydrukowaniu ok 3 tys. stron rozleciał się
>silnik głowicy, ale... drukarka drukowała dalej ;) (ot polska
>technologia).

Ja swoją woziłem w siatce, zawieszonej na kierownicy roweru.
Obijała się, podskakiwała, parę razy zaliczyła tzw. "glebę"
I co - inic, tylko trochę lakier poodpryskiwał, na rowerze, oczywiście !
:-D

>chyba nie ma czegoś takiego - przynajmniej nie słyszałem, by ktoś tego
>próbował - słyszałem o tym, że drukują pod dosem, ale na windowsowych
>aplikacjach to raczej nie...

Spoko, spoko, wystarczy użyć sterownika: Epson Compatible 9 pin,
lub podobnego dla drukarek IBM i można drukować spod Windy wszystko,
w oszałamiającym tempie 0,5 strony na minutę ! :-D

>mam gdzieś dokumentację do tej drukarki... Jeśli nikt Ci w międzyczasie
>nie pomoże - poczekaj proszę kilka dni - poszukam tego (będę musiał
>przegrzebać kilka sporych kartonów z "makulaturą") pamiętam, że były w
>tam rozpiski tablic kodowych obsługiwanych przez tę drukarkę oraz kodów
>sterujących...

Nie potrzeba - wszak "detka" ma w sobie polskie znaki w kodzie Mazovii.
Wystarczy, aby programy DOS-owskie obsługiwały ten standard.
Można też zrobić inaczej: zainstalować programik, który udostępni stronę
kodową Mazovii ekranowi, oraz umożliwi współpracę klawiatury (w układzie
programisty).
Kiedyś miałem tak skonfigurowanego starego laptopa, dołączonego do "detki".
Całość była OK, można było pisać teksty pod Norton Editorem, z polskimi
znakami na
ekranie i na wydruku.
Pozdrawiam !
Krzysztof Kucharski