Odp: Problem z kartą sieciową 3Com (Pilne !!!)

Autor: Sebastian Stybel (poczta_at_sebastian.stybel.prv.pl)
Data: Tue 20 Jun 2000 - 10:19:42 MET DST

Witam !

> Karta ta jest bardzo stara i W95 napewno by ja wykrył.
> Powody moga być takie
> - przerwanie koliduje z innym urzadzeniem
> - niewłasciwie ustawione parametry karty, radzę pobrac sterowniki oraz
> program konfiguracyjny z www.3com.com
> - jest walnieta i dlatego była w komisie.

    Po pierwsze to dziękuję za szybką odpowiedź.

> Przyślij mi kopertę wraz ze zwrotnym adresem to Ci wyślę dobra i
działajacą.

    A ile by to miało kosztować ?

    Niestety w programie, o którym piszesz - nie mogę włączać PnP dla mojej
karty, ale inne ustawienia jak I/O, IRQ i inne owszem.

    Po za tym zapomniałem dodać, że mój sprzęt jest dość archaiczny, gdyż
jest to Amd 486DX4-120MHz na płycie Local Bus-owej bez PnP :-((( (3 x VLB -
w dwóch pierwszych są: karta graficzna VLB i kontroler dysków też VLB, po za
tym mam dość dużo zainstalowanych kart i nie było miejsca na 3Com-a, więc go
wsadziłem w 3 VLB, ale to i tak nie ma różnicy, gdyż to karta ISA, a VLB to
rozszerzenie ISA).

    Oprócz tego w nocy ściągnełem nowsze sterowniki ze strony 3Com-a
www.3com.com.pl dla karty 3C5x9, między innymi ten program - co o nim wyżej
piszesz tyle że nowszy. I w tym programie jest możliwość ustawiania PnP, ale
jest dość leciwe, gdyż po ponownym uruchomieniu tegoż programu
konfiguracyjnego jest po staremu - czyli bez PnP.

    Niestety to też nic nie daje, bo w programie diagnostycznym HWINFO
karta jest wykrywana (nawet zmiany portów i przerwań są uwzględniane -
widocznie karta 3Com-a posiada jakąś pamięć GAL lub PAL, bo przełączników
nie widziałem), ale w sekcji PnP pisze "No Capibali" (czy coś takiego?)

    Próbowałem też instalować sterowniki dołączone do tej dystrybucji. Ale
gdy zaczełem je instalować, to program instalacyjny zaproponował mi
urządzenie podpięte na I/O 230-24F (a ja ustawiłem karte na 280) i nie
wykrył przerwania IRQ 12 (tylko podał sam port), potwierdziłem tą propozycje
ze względu że program instalacyjny pisał - to ustawienie można zmienić
później (urządzenie zainstalowało się poprawnie, a ja zmieniłem port na
280-29F, ale przerwania już nie mogłem ustawić, gdyż nie zostało wykryte),
gdy instalacja dobiegła końca program uruchomił jakiś program (instalacyjny
lub konfiguracyjny lub diagnostyczny 3Com-a - nie mogę stwierdzić, gdyż nie
uruchomił się) zawarty w dystrybucji. Niestety program się zatrzymał
komunikatem błędu i pisało coś na temat PnP.

    Próbowałem też instalować inny program, który też jest dołączony do tej
dystrybucji, mianowicie PREINSTAL, ale program najpierw powitał mnie
komunikatem, że karta musi być podpięta pod jedno z przerwań (9, 10, 11, 12,
15 - no i jest pod 12), więć potwierdziłem, następnie poinformował mnie abym
wyłączył PnP (tak tyle że jest wyłączone albo go nawet nie ma) i wyszedł z
programu.

    Po za tym - próbowałem instalować kartę jako "Zgodny z NE 2000", gdyż
tak przeczytałem na stronie LanZone http://lanzone.koti.com.pl , ale to nic
nie dało.

    Z portem 0x300 i IRQ 10 też próbowałem i też nie widzi (sam nie wykrył).
Na porcie 0x300 i IRQ 11 mam MPU-401 z karty dźwiękowej, a na IRQ 10
instaluje się Comunication Port - COM5 (to instaluje karta dźwiękowa -
zresztą nie wiem po co), nawet zmieniłem port MPU-401 na 320, a
Comunications Port pod IRQ 10 wywaliłem (usunełem) i nic nie daje.

    Po za tym nie mogę sprawdzić czy konkretne ustawienia działają czy też
nie gdyż dopiero zamierzam położyć LAN-a. w chacie.

Po prostu ręce opadają.

Sebastian Stybel

WWW: www.sebastian.stybel.prv.pl
E-Mail: sstybel_at_elblag.com.pl (50MB)
         sstybel_at_poczta.pnet.pl (5MB)
         sstybel_at_poczta.onet.pl (20MB)
         sstybel_at_zt.elblag.tpsa.pl (4MB - zalecany)
         poczta_at_sebastian.stybel.prv.pl (4MB - zalecany, z powiadamianiem
SMS)
ICQ-UIN: 74496835