Plyta BX Master + Celeron 400 = PLIZ HELP

Autor: Kacalka (kacalka_at_box43.gnet.pl)
Data: Thu 15 Jun 2000 - 08:55:42 MET DST

Hi.

Zaczne tak. Bylem szczesliwym posiadaczem plyty DFI VIA z celerkiem
400_at_500. Wszystko chodzilo mi miodzio plynnie i stabilnie. Ale czlowiek
czyta grupy dyskusyjne, rozmawia z innymi ludzmi i wszyscy mowia:
"stary, VIA jest do dupy, tylko BX". No to kurna wczoraj klupilem. MSI
BX Master. Na dodatek z kontrolerem ATA 66, bo chociaz jeszcze
odpowiedniego dysku nie mam, to jednak chcialem miec plyte
"przyszlosciowa" (to takie modne sformulowanie). Po zakupie wrocilem do
domu, poskladalem wszystko do kupy, odpalilem, ustawilem w setupie
CPU/PCI 83/41 MHz (taki mi chodzilo na VIA), i instaluje winzgroze.
Wszystko idzie miodzio, winda sie zainstalowala, dysk jakos krecil sie
razniej, juz nawet zaczalem chwalic BX-a, ze rzeczywiscie lepszy niz ta
VIA. Potem wzialem plytake z driverami do plyty. Zainstalowalem stery do
kontrolera ATA 66, wszystkie inf-y, restartuje winde i ... Dysk robi "pr
pr pr" i to z taka pasja, ze nawet myszka sie zacina - slowem kaszanka z
pinezkami. Pracowac sie nie da. No kurna! Po dokladnym przesledzeniu
manuala znalazlem doslownie ostatni punkcik na ostatniej stronie malymi
literkami - "Jezeli dysk zawiera uszkodzone dane lub robi pr pr pr, to
znaczy, ze stosujesz overclocking, a kontroler ATA66 tego nie znosi". No
to ciach do BIOS-a, CPU/PCI 66/33, reset i ... wszystko miodzio!
Wszystko chodzi podrecznikowo!
Tylko co mi z tego? Mialem plyte za 300 zl z przetaktowanym procem i
wymienilem ja na plyte za 600 zl, ktorej nie moge przetaktowac i dzieki
temu mam to samo, tylko drozej? To ja mam w dupie taka technologie!
No ale probowalem dalej. No bo bez inf-ow chodzilo dobrze nawet przy
przetaktowaniu. Ale okazalo sie, ze jak sie zainstaluje karte graficzna
(TNT2 Ultra) i odpali Q3 to bez wzgledu na to czy z "inf-ami" czy bez,
jak tylko ustawienia CPU/PCI byly wieksze niz 75/37 nastepuje ZWIS. Jest
jeszcze jedna mozliwosc: 90/30 + podniesione napiecie do 2.4V (to daje
celka 400_at_546 MHz :) ). Ale wtedy komp ma tendencje do zwisow, nie mowic
o tym, ze moja testowa aplikacja Q3 nawet sie nie uruchamia.
No i juz po prostu nie wiem co zrobic. Na pewno mam kilka pytan do
szczesliwych posiadaczy plyty BX MAster

1). Czy ten cholerny kontroler ATA 66 mozna jakos wylaczyc
2). Czy, skoro nie mam nic podlaczonego do ATA 66, mozna go zmusic zeby
nie szukal dyskow przy starcie komputera (taki krecacy sie swiderek), bo
to tylko strata czasu
3). Pomimo zainstalowania driverow w managerze urzadzen mam wykrzyknik
przy kontrolerze "Promise". Czy to skutek braku dyskow ATA 66, czy po
prostu mam padniety ten kontroler?
4). Pytanie ogolne - moze ktos ma taka konfiguracje jak ja?

I zestaw pytan ogolnych:

1). Jak sie chlodzi procesory? Ja wiem, ze to temat rzeka i w dodatku
100000 razy omawiany, ale moze podacie przynajmniej jakis sznurek do
strony z poradami praktycznymi? Nie interesuje mnie chlodzenie woda,
suchym lodem itd. Slyszalem, ze sa jakies pasty do smarowania proca.
Prawda to? A jesli tak, to gdzie cos takiego kupic?
2). Czy z tego kipiszu w ogole jest jakies wyjscie?

HELP PLIZ

TIA

POZDRO

Zdesperowany.