Re: ASUS CUBX i ATA 100

Autor: Jacek (jacek_at_itma.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 09 Jun 2000 - 11:29:52 MET DST

> wg mnie jak sie nie myle to sprawa wyglada tak ze kontrolery udma 66
> montowane na plycie jako dodatkowe ( nawet jak jest zintegrowany ) z zasady
> nie wykrywaja przy starcie urzadzen a dopiero w systemie jest widziany i
> dziala poprawnie
> wiec to co piszesz to normalne
>
> ale moze sie myle

No to sie mylisz.
Jako przyklad moge podac plyty ABIT BE6 i BE6-II. przy starcie kompa zglasza
sie kontroler DMA66 i podaje jakie wykryl w systemie dyski.

> BTW
> z tym udma 66 to sa same problemy, komp sie wiesza jak sie nie wiesza to np
> w linuxie musisz postawic system na dysku wpietym do zwyklego kontrolera
> nastepnei przekompilowac kernela i dopiero dyski przepiac i powinno ruszyc
> z tego co sie orientuje to ladnie to dziala pod w2k ale namacalnie nie
> sprawdzalem

W LINUXie to moze i sa problemy - nie testowalem ale pod WINdami wszsytko
chodzi.
Problemy sa np. z dyskami BARACUDA-I. Z dyskami IBM wszsytko chodzi na cacy.
mam be6-II i dysk DJNA 18GB - zadnych problemow.

J.Czajka