Re: ASUS CUBX i ATA 100

Autor: Bart (bartek_at_coig.katowice.pl)
Data: Fri 09 Jun 2000 - 09:59:28 MET DST

Użytkownik "Zby.Ja." <bilboart_at_lodz.pdi.net> napisał w wiadomości
> Czy ktoś z Was ma płytę ASUSA CUBX i dyski ATA 100.
> Problem jest następujący:
> płyta jest bezzworkowa (żadnych jumperów), BIOS musi zobaczyć dysk - ale
> go nie widzi. Dysk jest IBMa ATA 100 (produkcja z maja 2000). W
> Windowsach 98 SE też dysku jako urządzenia nie ma! Przy instalowaniu
> firmowych sterowników UDMA 66 komp wywiesza się tak, że tylko możliwy
> jest reset z guzika.
> W Windowsach 2000 BIOS płyty też nie widzi dysku ale w systemie dysk
> melduje się i obsługuje UDMA 66. Powiem, że obsługuje dobrze.

wg mnie jak sie nie myle to sprawa wyglada tak ze kontrolery udma 66
montowane na plycie jako dodatkowe ( nawet jak jest zintegrowany ) z zasady
nie wykrywaja przy starcie urzadzen a dopiero w systemie jest widziany i
dziala poprawnie
wiec to co piszesz to normalne

ale moze sie myle

BTW
z tym udma 66 to sa same problemy, komp sie wiesza jak sie nie wiesza to np
w linuxie musisz postawic system na dysku wpietym do zwyklego kontrolera
nastepnei przekompilowac kernela i dopiero dyski przepiac i powinno ruszyc
z tego co sie orientuje to ladnie to dziala pod w2k ale namacalnie nie
sprawdzalem

Bartek
bartek_at_coig.katowice.pl