Test dysku twardego na płycie Abit BE6 w programie

Autor: Krzysztof Dmytrów (krzywarp_at_yoyo.pl)
Data: Fri 09 Jun 2000 - 12:35:52 MET DST

Witam
Mam pro¶bę do wszystkich, którzy mają komputer w podobnej konfiguracji,
co niżej podana:
Płyta główna Abit BE6 + kontroler UDMA HPT-366
Celeron 466
64 MB RAM
Karta graficzna Riva 128 ZX 8MB
Dysk twardy Quantum Fireball CX1 10 GB
Karta muzyczna SB 128 PCI
Karta sieciowa 3Com 3C905B-TX
CD-ROM LG 48x
To w zasadzie najważniejsze.
Jeżeli kto¶ ma podobną konfigurację (głównie chodzi o płytę, dysk twardy
i procesor), to czy mógłby przeprowadzić test dysku twardego programem
Sandra SiSoft 2000 Standard? U mnie wynik testu był nieco zaskakujący.
Pomijając odczyty i zapisy, ¶redni czas dostępu był na poziomie 155 ms a
wynik ogólny Drive Index wyniósł 2700. W podanych warto¶ciach
referencyjnych dysk o podobnej pojemno¶ci powinien osiągnąć wynik około
8000. W domu mam dysk 8 GB na płycie z chipsetem VIA VPX i procesor
Cyrix MII 300 GP i wynik wyszedł mi 7500. Wydaje mi się, że jest to wina
tego dziadowskiego kontrolera Ultra ATA 66. Dodam jeszcze, że do
kontrolera zainstalowane są sterowniki producenta.
pozdrawiam
Krzysiek