Re: duze IBMy

Autor: Michal Gosztyla (pl.onet.poczta_at_groszt)
Data: Tue 06 Jun 2000 - 20:30:29 MET DST

> tyle ze moj ma 7,1ns dostepu i mam go juz ponad rok ... czy wtedy byla
taka
> barracuda ? wtedy to trudno bylo o jakikolwiek dobry i duzy ide 7200rpm

No oczywiście za coś zapłaciłeś. Nie ulega jednak wątpliwości że na dzień
dzisiejszy sytuacja jest inna.

> NIE jest taka sama ... (pomijajac czas dostepu i 4mb cache)
> jeszcze jeden argument : barracuda testowana byla tylko w pierwszych 9gb -
> tak ?
> wiec tam gdzie jest najszybsza , a jest to duzo mniejszy procent
powierzchni
> niz te 9gb u mnie ktore to dochodzi do polowy dysku. Zaloze sie ze w
> ostatnich mb moje 18mb/s jest o niebo lepsze od wyniku barracudy (advanced
> size check).

Możliwe, możliwe, nie będe się upierał że dysk scsi jest wolniejszy od ide,
na pewno czas dostępu 7 to dobra sprawa.

Jak jednak zauważyłeś, porównujemy dwie klasy.

Ale według mnie te dwie klasy trochę się ostatnio zbłiżyły do siebie i to do
takiego stopnia, że sam zastanawiając sie nad dyskiem scsi kupiłem w końcu
najszybszy dysk ide.

> 15-16mb ? brednie opowiadasz - jestem przekonany ze bylo ok 20mb/s
> (porownaj np. z testami WDC na b3d ktore sa niczym innym jak testami ibmow

Natomiast tutaj to nie wmawiaj mi proszę, że mówię brednie skoro takie
wyniki przesłali ludzie. Ja tylko piszę o tym jakie wyniki testów nadesłali
i nie ma to nic wspólnego z testami WDC.

Od 14-18 mb/s. to nie są wyniki dobre. Nie rozumiem o co Ci chodzi z WDC,
nawet jeżeli są produkowane prze IBM to rozmawiamy o dyskach _marki_ IBM a
nie o dyskach oem'owych. Nie wiem może WDC mają lepszy kontroler albo coś
innego. W każdym razie dla mnie jest jasna sytuacja - IBM są najwolniejszymi
a Barracudy najszybszymi dyskami ide i tylko o tym chciałem powiedzieć. A
padają równo wszystkie, jak oddawałem swojego ibm'a do serwisu to się
dowiedziałem, że bardzo dużo ich wraca.

Pozdrawiam,
Groszt