Re: Lexmark Z51 - recenzja i opinie fotografów komputerowych

Autor: Piotr Kowalski (p.kowalski_at_poczta.wp.pl)
Data: Mon 05 Jun 2000 - 08:06:31 MET DST

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol_at_PolBox.com> napisał w wiadomości
> Do tej pory używam starej plujki Hewletta Packarda (HP 550C)
> ale nie jest ona dobra gdy chciałoby się drukować fotografie.
> Pomyślałem sobie, że najwyższy czas dokupić lepszą drukarkę...
> Wpadła mi w oko dosyć ciekawa i stosunkowo niedroga Z51 Lexmarka.
> Chciałbym się zatem dowiedzieć co o niej myślą użytkownicy,
> czy są zadowoleni z wydruków, odwzorowania kolorów i jej szybkości.
> Ma ona zaskakująco dużą rozdzielczość fizyczną (nie softwareowo
> ekstralopowaną) - 1200x1200dpi za $169.99 to nie jest chyba drogo...
Zdecydowanie najlepszą jakość wydruków oferują EPSONy.
Jeśli chodzi o wysoką jakość, nie mają konkurencji.
Mówię oczywiście o wydruku na dedykowanych papierach.
Jeśli chodzi o ich koszt, robiłem próby z różnymi markami.
Od papieru Epsona lepszy i tańszy okazał się boder (nie pamiętam
jak to się pisze - dostępny m.in. w vobisie - charakterystyczne
czerwono-czarne
litery bd na opakowaniu)

> Zastanawia mnie jednak jedna rzecz. Otóż nie ma ona drugiego
> zestawu tuszów kolorowych, tego z jaśniejszymi odcieniami barw
> spotykanego w innych drukarkach 'photo'. Czy robi to różnicę?
> Czy rzeczywiście taki drugi zestaw barwników poprawia wydruk?
> Czy może jest potrzebny tylko w niższej rozdzielczości a przy
> 1200x1200 można się bez niego obyć? Jak ta sprawa wygląda...
Miałem okazję porównać wydruki z Epsona i odpowiadającego mu
Epsona Photo - różnica jest ogromna nawet przy rozdzeilczości 1440dpi.

> I jeszcze jedno - czy Waszym zdaniem Z51 to najlepszy stosunek
> ceny do jakości/szybkości? Czy w tej klasie to najlepszy wybór?
> Może doradzilibyście dobrać konkurenta ze stajni Epsona lub HP?
Zdecydowanie EPSONy - należy się jedynie zastanowić nad modelem.
Tu niestety mie mogę pomóc. Wiem, że ostatnio powstało nowe Photo.

> Najbardziej zależy mi na opinii amatorów fotografii cyfrowej
> (komputerowej) Nie mam w prawdzie aparatu cyfrowego, ale mam
> zamiar kupić sobie porównywalnej klasy skaner i skanować foto
> zrobione metodami tradycyjnymi...
porównywalny skaner ???
Jeśli chcesz go porównywać z tanimi cyfrówkami (poniżej 10.000zł)
to każdy płaski skaner będzie lepszy, jeśli z droższymi aparatami,
potrzebował byś chyba bembnowego.

Życzę udanego wyboru i sprawiających radość wydruków.

--
Pozdrawiam,
Piotr Kowalski