Lexmark Z51 - recenzja i opinie fotografów komputerowych

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Sun 04 Jun 2000 - 23:22:22 MET DST

Do tej pory używam starej plujki Hewletta Packarda (HP 550C)
ale nie jest ona dobra gdy chciałoby się drukować fotografie.
Pomyślałem sobie, że najwyższy czas dokupić lepszą drukarkę...
Wpadła mi w oko dosyć ciekawa i stosunkowo niedroga Z51 Lexmarka.
Chciałbym się zatem dowiedzieć co o niej myślą użytkownicy,
czy są zadowoleni z wydruków, odwzorowania kolorów i jej szybkości.
Ma ona zaskakująco dużą rozdzielczość fizyczną (nie softwareowo
ekstralopowaną) - 1200x1200dpi za $169.99 to nie jest chyba drogo...

Zastanawia mnie jednak jedna rzecz. Otóż nie ma ona drugiego
zestawu tuszów kolorowych, tego z jaśniejszymi odcieniami barw
spotykanego w innych drukarkach 'photo'. Czy robi to różnicę?
Czy rzeczywiście taki drugi zestaw barwników poprawia wydruk?
Czy może jest potrzebny tylko w niższej rozdzielczości a przy
1200x1200 można się bez niego obyć? Jak ta sprawa wygląda...

I jeszcze jedno - czy Waszym zdaniem Z51 to najlepszy stosunek
ceny do jakości/szybkości? Czy w tej klasie to najlepszy wybór?
Może doradzilibyście dobrać konkurenta ze stajni Epsona lub HP?

Najbardziej zależy mi na opinii amatorów fotografii cyfrowej
(komputerowej) Nie mam w prawdzie aparatu cyfrowego, ale mam
zamiar kupić sobie porównywalnej klasy skaner i skanować foto
zrobione metodami tradycyjnymi...