Re: Plyta BXcel ?

Autor: gruesome (gruesome_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 30 May 2000 - 20:58:58 MET DST

On Mon, 29 May 2000 12:43:36 +0200, Grendel <progrocker_at_poczta.onet.pl> wrote:

>1. płyta to PC-CHIPS m726 (lub jej pochodna m726.2)
watpie bo:
>2. Urządzenie CMI8330 to chipset dźwiękowy oparty o magistralę ISA (=
>kiepska wydajność, ale może być)
mam m726mrt i CMI8738 - obsluguje DirectSound, HRTF, Aureal, 4 glosniki. W
instrukcji jest napisane, ze jest na magistrali PCI.
>3. wydajność płyty jest mniejwięcej na poziomie płyt opartych o np. VIA
> niewiele wolniejsza od Asusa P2V), ale za to prawie 3 razy wolniejsza od
>dobrych płyt opartych o BXa
>4. Płyta nie potrzebuje żadnych szczególnych sterowników aby funkcjonować
>(poza dźwiękiem oczywiście), jednak na chwilę obecną są dostępne nast. łatki
>i drivey:
>
>ALI AGP (poprawia nieco działanie tej magistrali)
Jak chcesz grac to koniecznie musisz zainstalowac. U mnie bez tego gry
akcelerowane sie wieszaly po paru sekundach.
>ALI EIDE (drive'y powinny być na płytce CD dostarczanej z płytą)
Tez koniecznosc - transfer dyskowy wzrasta kilkakrotnie. A pod linuxem
piec razy.

>jest też nowszy (niż na płycie) bios (gdzieś z maja 99 - niewiele daje -
>przynajmniej "na oko")
>
>5. Płyta nie obsługuje UDMA/66
no i dobrze...
>6. Płyta może pracować w obudowach AT/ATX i to jej się chwali...
>7. płyta jest zgodna z wytycznymi Intela (o zaklejaniu B21 możesz zapomnieć
>;( )
>8. płyta ma nieudokumentowane ustawienia FSB (75 i 83 MHz) - w instrukcji są
>tylko 66, 100, 112, 133 - ale jeszcze nie słyszałem, aby komuś udało się
>przekroczyć 100 Mhz...
u mnie w instrukcji sa te wszystkie 'nieudokumentowane'.