Re: Plyta BXcel ?

Autor: Grendel (progrocker_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 29 May 2000 - 12:43:36 MET DST

"Tomasz Byczek "Drukarz"" <byczektom_at_poczta.onet.pl> wrote

> To szajs - bez urazy. Kiedyś o tym pisałem. Dostęp do pamięci na płytach
> PC-CHIPS opartych na ALi jest o połowę wolniejszy od płyt z iBX. To
> urządzenie to karta dźwiękowa. Powinny być stery na CD-ku dołączonym do
> płyty.

1. płyta to PC-CHIPS m726 (lub jej pochodna m726.2)
2. Urządzenie CMI8330 to chipset dźwiękowy oparty o magistralę ISA (=
kiepska wydajność, ale może być)
3. wydajność płyty jest mniejwięcej na poziomie płyt opartych o np. VIA
 niewiele wolniejsza od Asusa P2V), ale za to prawie 3 razy wolniejsza od
dobrych płyt opartych o BXa
4. Płyta nie potrzebuje żadnych szczególnych sterowników aby funkcjonować
(poza dźwiękiem oczywiście), jednak na chwilę obecną są dostępne nast. łatki
i drivey:

ALI AGP (poprawia nieco działanie tej magistrali)
ALI EIDE (drive'y powinny być na płytce CD dostarczanej z płytą)

jest też nowszy (niż na płycie) bios (gdzieś z maja 99 - niewiele daje -
przynajmniej "na oko")

5. Płyta nie obsługuje UDMA/66
6. Płyta może pracować w obudowach AT/ATX i to jej się chwali...
7. płyta jest zgodna z wytycznymi Intela (o zaklejaniu B21 możesz zapomnieć
;( )
8. płyta ma nieudokumentowane ustawienia FSB (75 i 83 MHz) - w instrukcji są
tylko 66, 100, 112, 133 - ale jeszcze nie słyszałem, aby komuś udało się
przekroczyć 100 Mhz...
9. płyta nie ma dzielnika FSB/AGP więc z podkręcaniem powyżej 75Mhz
uważaj...

Grendel