Re: UDMA66... nie dziala! Blagam o pomoc!!!

Autor: Roger (roger_at_thunder.t4.ds.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 30 May 2000 - 12:41:33 MET DST

> Dokladnie tak - Sandra. Wlasnie gdzies doczytalem na tej grupie, ze nie
> jest to najlepszy program do testowania ;-D szczerze mowiac wczesniej
> wyslalem zapytanie niz zaczalem czytac posty... tak, zainstalowalem
drivery
> do hpt366 (zainstalowaly sie pod windoza jako SCSI - czyli tak, jak
> powinny)

No to wszystko jest w porzadku i nie masz sie czym martwic
Sandra jest kiepska jesli chodzi o testowanie dyskow - mozesz
wylaczyc opcje "disk cache", to wyniki sie poprawia
Lepiej uzyj HD Tach lub Winbench 99

> Czy znajde je na stronie ABITa? Bo nigdzie ich nie widze, wylacznie
> BEHRV.exe - podejrzewam, ze to ta wersja BIOSu, o ktorej wspominasz?...
jak
> mam dokladnie postepowac, zeby zainstalowac nowy BIOS? A co z tym BIOSem
do
> hpt? gdzie go znalezc i jak zainstalowac???

Najnowsze drivery do HPT366 1.251 do win9x
ftp://ftp.abit.com.tw/pub/beta/Hot%20Rod%2066/driver/366_W9x_1251.zip
Bios rv w Polsce jest np. tu
ftp://beta.kaktus.ahoj.pl/kaktus/drivery/bios_update/abit_be6-ii/behrv.exe

Bios ten rowniez uaktualnia bios w kontrolerze HPT366
Bios uaktualnia sie prosto (dokladny opis jest na stronie abita).
Musisz z ze strony abita http://www.abit.com.tw/english/download/index.htm
sciagnac awdflash.exe oraz abitfae.bat
Nastepnie poleceniem format a: /s tworzysz dyskietke systemowa
i przegrywasz na nia te 2 pliki oraz bios rv (po rozpakowaniu bedzie
to plik Beh_rv.bin).
Nastepnie uruchamiasz kompa z tej dyskietki i wydajesz polecenie
abitfae beh_rv.bin i dwa razy potwierdzasz chec uaktualnienia, po czym
zaczyna sie uaktulnianie (okolo 10-20 sek.). W tym czasie nie mozna wylaczyc
komputera ani nie moze pasc zasilanie.
Nastepnie restarujesz kompa (F1 lub F10 - nie pamietam). Musisz poustawiac
wszystko w biosie od nowa, bo po uaktualnieniu zostana zaladowane
wartosci domyslne. Wiec jesli nie znasz sie na tym, to zapisz je przed
uaktualnieniem.