Re: dlugie - seagate, linux, win2k, win98, p200, celeron i duuuzy problem...

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Fri 26 May 2000 - 09:56:07 MET DST

On Thu, 25 May 2000, Tolo Pepper wrote:
[...i 3 inne maile...]
+problem nie polega nawet na niemoznosci zainstalowania jakiegos systemu.
+chodzi o to, ze bios wykrywa normalnie dysk a fdisk i pqmagik wywalaja bledy...

 Mhm. Ja tylko dla porządku (mało prawdopodobne): czy sprawdziłeś
*dokładne* wartości C/H/S które raportuje twój BIOS, BIOS kolegi
i jak się maja do wartości zapisanych na dysku ? (na dysku - czyli
w tablicy partycji i boot-blokach, tam mogą niechący ;> być rózne
wartości !).
 Do znudzenia przypominam, że po którejś przeróbce "standardu"
dla dysków LBA zmieniły się *domyślne* wartości C/H/S podawane
dla LBA w BIOSie. Dysk LBA przeniesiony ze "starego" BIOSu do
"nowego" może mieć problemy: zjawisko znane mi z czasów ASUSowego
TX-97 (wielkimi literami ASUS się zastrzegał, że to nie jego
wina, tylko "musi się dostosować" !).
 No i pojawia się pytanie: skąd dany OS "bierze" dane o dysku ?
 Jeśli W98 i linux pobierają z BIOSu, a W2000 liczy "osobiście"
(nie wiem, teoretyzuję) zakładając że to jest "na pewno wg.
nowego modelu" (a BIOS liczyłby wg. starego) - to by pasowało.
 No i objawy tak jakoś wygladają podobnie jak dla źle podanych
C/H/S... (na końcu kazdego cylindra "uszkodzone" - bo fizycznie
nieistniejące - sektory...)

+wieczorem potraktuje ten dysk softem od seagate'a i dam znac...
 :)

 Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.