Re: Instalacja Linuxa ?

Autor: Izydor (izydorst_at_ikar.mps.com.pl)
Data: Wed 24 May 2000 - 01:52:47 MET DST

Aż tu nagle przychodzi Artur Gawryszczak i mówi:
> Inna rzecz ze _wszystkie_ komponenty raczej nie beda potrzebne (BTW co
> to znaczy _wszystkie_ komponenty w przypadku Linuxa ? :) ). U mnie /usr
> zajmuje ok 500MB, reszta znaczne mniej, no i oczywiscie potrzebne jest
> miejsce na home. Z tych 500MB pewnie by sie dalo jeszcze troche wykroic,
> gdyby chciec. GNOME nie jest niezbedny. Sa inne/mniejsze/szybsze/...
> window managery. Nie wiem na ile sie da okroic SuSE, ale jak sie nie da
> lub bedzie trudno ponizej 500, to moze lepiej zmienic dystrybucje.
Ze swojej strony odradzam SuSE. Pakiety są rozdymane, niezbyt sensownie
ponazywane i tak samo źle pobudowane. Swoją szczerość podkreślę tym, że
nie napiszę co doradzam :-))
Co do wielkości dysku - mi zawsze wystarczało 700MB. W tej chwili partycja
z Linuksem ma zajęte 400MB, z czego 1/4 to spool newsów i http.

> Na dysku trzeba zrobic partycje ext2 - tyle, ile trzeba, Linux Swap
> 30-60MB - zalezy jak duze programy chcesz odpalac, reszta FAT16/32 na
Zależy ile masz pamięci i do czego będziesz używał komputera. Ja mam
96MB i 20MB swapa, nie tak dawno miałem (odpowiednio) 32MB i 35MB. Tu
było jednak trochę za mało, 50 w tej sytuacji byłoby wystarczające.

> Winde - pod linuxem latwo do niej zrobic dostep i mozna na niej prawie
> wszystko robic.
Przede wszystkim składnicę plików.

Izydor

--