Re: Szyfrowanie dysku... -czy aby warto?

Autor: Izydor (izydorst_at_ikar.mps.com.pl)
Data: Tue 23 May 2000 - 16:22:00 MET DST

Aż tu nagle przychodzi --DonPawello-- i mówi:
> Czołem.
> Tak się składa że mam przed sobą program do zabezpieczania
> danych przed nieuprawnionym dostępem o nazwie PC/DACS dla
> Windows. Ciekawi mnie czy jest możliwe obejście
> zabezpieczeń w/w programu z uaktywnioną opcją szyfrowania
> dysku na niskim poziomie. Według producenta pakiet jest
> stuprocentowo bezpieczny. W dokumentacji znalazłem jednak
Nic nie jest stuprocentowo bezpieczne...

> wzmiankę, iż istnieje możliwość odzysku danych z dysku
> nawet w sytuacji zapomnienia/utracenia hasła pod warunkiem
> przesłania owego dysku do serwisu producenta. Czyżby
... a to tylko potwierdza tę tezę.

> istniały jakieś hasła serwisowe jak w przypadku Bisów?
Raczej nie. W tym wypadku to byłaby poważna dziura w bezpieczeństwie.

> Jeżeli tak to czy warto używać tego oprogramowania? Może
> istnieje inne lepsze?
Najlepsze jest połączenie kilku rodzajów zabezpieczeń na różnych
poziomach.

Izydor

--
Najlepsza sygnatura to brak sygnatury.