Re: Nowy dysk,IDE kontr.-problem. - dlugie !

Autor: Onkel Jurak (kurtho_at_web.de)
Data: Mon 15 May 2000 - 16:30:52 MET DST

"PawelG" <pawel.galazka_at_zeksa.koszalin.pl> schrieb im Newsbeitrag

> Czyli rozumiem , ze podpowiedz pomogla ??
> Z tym UDMA w Biosie sie nie przejmuj ( sugestia serwisu Optimus - maja
> podobny problem z dyskami Udma z na plycie z Chipsetem ZX ) - windows sam
> potrafi obsluzyc UDMA bez uzywania biosa.
> Pozdrowka :
>
> Pawel Galazka
> pawel.galazka_at_zeksa.koszalin.pl
>
> Pomogla. Nie wiem do konca jak to sie dzieje (ja bym nie wpadl na to, ze
aby wlaczyc cos, -to trzeba to wylaczyc), ale plyta chodzi teraz dobrze. Gdy
w interprated peripherals wlacze na nowo wspomaganie funkcji DMA (czyli
auto, bo inaczej nie moge), to w standard cmos setup przestawia mi sie na
mode large. ilosc glowic "spada" z 255 do 128, a cylindrow wzrasta z 1247 na
2485. Gdy wlacze w standard auto, to nie mam dysku wcale. Ciekawe. Uparlem
sie jednak, ze sprobuje dopiac jeszcze jakos ten stary dysk (szkoda mi 4GB)
zciagnalem wlasnie nowy bios i treiber do IDE kontrolera. W opisie nowego
biosa wyczytalem zgola, ze ma obslugiwac UDMA66. Zobaczymy. Ja bede
zadowolonym gdy oba twarde rusza na 33. Na wszelki wypadek sciagnalem tez
program ze strony WD ( www.wdc.com gdyby ktos potrzebowal), o ktorym pisal
kolega Romek, pozwalajacy na wlaczanie i ewentualnie, wlasnie wylaczanie
trybu UDMA66. Pobawie sie jeszcze troszke, a tym czasem dzieki wam obu raz
jeszcze. pozdrawiam:
jurek